Alla inlägg den 20 september 2012

Av Kim Martin - 20 september 2012 14:47

Igår var en väldigt bra dag, med god mat och sällskap. Vi kollade på bonde söker fru och det var riktigt roligt, så nu måste jag fortsätta att följa det :)!! Det bästa var då det var en österrikerska som skulle träffa Johan, tror jag att han heter och han kunde inte engelska och hon inte svenska. Men i slutet så klämmer han till med "time is up, it was nice to meet you" haha vi höll på att dö :)!! Till efterrätt åt vi något som jag aldig har testat. Man skalar ett äpple och tar ut mitten sen häller man på kanel och man kan även ha socker och honung om man vill. Sen lägger man i det ugnen i 200 C i ungefär 30 min. Till så hade vi kesella vanilj men man kan ha en massa annat eller bara äpplet. Mycket gott :)


Yesterday was a great day, really good food and company!! We were watching a show where a farmer is trying to find a partner, it was hilarious :)!! For dessert we had something that I havent tried before. You peel an apple and put cinnamon on it, you can also have sugar and honey if you want, and then you put it in the oven 200 C for like 30 min. We had something that it is called Kesella but I dont think you guys have that but it works with probably ice cream (even though its suppose to be healthy :)) or something else :) its really good :)   


Idag har det varit mycket. Först och främst så trodde jag att träningen började 7 men den började 7.30 så jag satt i omklädningsrummet fullt påklädd och väntade...kan ju lova att jag blev lite seg då :)! Men isen och fysen var bra! Efter träningen så åkte jag hem för att tvätta och jag hade lovat att hjälpa en att flytta så jag slängde in en omgång och åkte dit. Jag trodde att det skulle gå fort, men efter 3 gånger fram och tillbaka och 1.30h senare så var vi klara. Skyndade mig hem igen för att ta hand om tvätten och äta lunch. Men jag fick en lite gåva som tack för hjälpen, vilket jag tyckte var jätte gulligt :)


I have had a very busy day today...I got to the rink kinda stressed at 6.40, put the equipment on and walk to the rink...half way the coach comes up to me and tells me that it doesnt start until 7.30...great Px and workout was good, and then after that I had to go home to do laundry, but I had promised to help someone to move so I only had time to put one load in. I thought it would go fast but we had to drive back and forth 3 times, so it took 1.30h  you can say that I got another workout in ;) After that I had to hurry home to take care of the laundry. 

I got this as a thank you and I think that was really cute :)

  '



En sak till innan jag är klar för idag...jag tror att jag måste vara världens bästa flickvän som fixade detta till min kille, eller vad säger du Jay?:) Älskar dig!


One more thing before I am done writing for today...I think I might be the worlds best girlfriend who got this one for my boy, or what do you say Jay?:) Love you!


 



Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards