Direktlänk till inlägg 18 december 2012

Som vanligt blev det en intressant resa!!!!

Av Kim Martin - 18 december 2012 20:21

Allt gick bra tills jag kom till Arlanda....då min plånbok blev stulen ca 30 min innan avgång...dåligt stressad man blev!! Tackar gudarna för att man har så underbara föräldrar som hjälper en att polisanmäla, fylla på mobilen och ta reda på att man kan få låna pengar ifrån western union...problemet är bara att jag hann Inte gå till en i Paris och här i Montreal har jag ingen service på mobilen! När jag kom fram till Paris så var det en sjuk dam på flyget såvi var tvungna att vänta på ambulans personal...lite stressad var jag ännu en gång! Mitt plan skulle gå om en timme....när vi väl kommer ut så är det fullpackat på bussen som tar oss till terminalen. Där utbryter panik och alla springer runt för att hitta dit dom ska! Jag börjar att springa och såklart går väskan sönder...Kommer till passkontrollen där alla står och köar och d hár bara en lucka öppen..hurtänkte dom där??? Fortsätter att springa och som tur var hann jag! Nu sitter jag i Montreal och är grymt hungrig...jag kan ju inte köpa något heller...som tur var vi tvunga att flytta resväskan och där hade jag ju med mig godis till Jay och syrran så tog lite av det! Men d roliga är ju att min väska fastnade på bandet och jag kom inte åt den, så det var ju bara att sitta och vänta:):) har bara en resa kvar, får se hur det går:)

Everything was good until I came to arlanda and My Wallet got stolen. About 30 min before boarding...kinda stressed!! Thank god I have great parents that helped and made sure the police found out, refilled my phone and found out that I can borrow money from western union...problem is that I didn't have time in Paris and here I don't have service on my phone! When we arrived in Paris, there was a sick lady on the plane so we had to wait for the ambulance. A little stressed because my flight was leaving In an h...when we got out we had to take a bus to the terminal, and when we get there everyone panics. Everyone is running around to find their gate. I start running and obviously the bag breaks and when I get to the pass control they only have one open, so there is a big line...what did they think?? Keep running when I am done and thank god I made it!! I am in Montreal now and I am starving..can't buy anything either...but thankfully we had to move our bags so I could steal some candy from jay!! The funny thing is that the bag got stuck on the belt and I couldn't reach it, so I just had to wait:):) just one more flight, we will see how that goes:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Martin - 23 januari 2016 20:40

Lite bilder från dagens pass i lenhovda idag:) 2 ispass, ett fyspass och ett teori pass. 13 målvakter från 8 år till a-lag, bra skyttar och ledare som hjälpte till och ville lära sig. En mycket bra dag och bra organiserat av lenhovda! Vill din klubb...

Av Kim Martin - 17 januari 2016 19:48

Innan vi lämnade Kanada så hann vi med och besöka hockey hall of fame :) Resan hem blev lite försenat så tåget hem var tvunget att bokas om. Kom med mitt tåg bra men sen säger de att något har hänt precis utanför Norrköping så vi är tvungna att h...

Av Kim Martin - 16 januari 2016 05:55

Vilken dag och vilken känsla! Att fått vara med dessa tjejer och vårt ledarteam har varit en fantastiskt resa och vilket slut det blev. Sverige kom 3a och knep bronset i u18 VM. Så stolt att fått vara med:) Min underbara målvakts trio. Ni är alla g...

Av Kim Martin - 14 januari 2016 03:31

Ni som inte har hört om henne så är det en tjej som spelade för Boston. Olyckligtvis åkte hon in med huvudet in i sargen och har nu ingen känsle i benen, och bara en viss känsle i armar. Mycket tragiskt men häftigt att se att hon är så positiv och st...

Av Kim Martin - 13 januari 2016 04:01

Morgon träning, Pre game nap och sen vinst med 3-2 över Tjeckien i kvarten. Grymt spännande match! Imorgon är det spelledigt och sen väntas USA i semin. Efter matchen kollade vi lite video innan det var natti natti. I natt kan man sova gott :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards