Alla inlägg under december 2012

Av Kim Martin - 18 december 2012 20:21

Allt gick bra tills jag kom till Arlanda....då min plånbok blev stulen ca 30 min innan avgång...dåligt stressad man blev!! Tackar gudarna för att man har så underbara föräldrar som hjälper en att polisanmäla, fylla på mobilen och ta reda på att man kan få låna pengar ifrån western union...problemet är bara att jag hann Inte gå till en i Paris och här i Montreal har jag ingen service på mobilen! När jag kom fram till Paris så var det en sjuk dam på flyget såvi var tvungna att vänta på ambulans personal...lite stressad var jag ännu en gång! Mitt plan skulle gå om en timme....när vi väl kommer ut så är det fullpackat på bussen som tar oss till terminalen. Där utbryter panik och alla springer runt för att hitta dit dom ska! Jag börjar att springa och såklart går väskan sönder...Kommer till passkontrollen där alla står och köar och d hár bara en lucka öppen..hurtänkte dom där??? Fortsätter att springa och som tur var hann jag! Nu sitter jag i Montreal och är grymt hungrig...jag kan ju inte köpa något heller...som tur var vi tvunga att flytta resväskan och där hade jag ju med mig godis till Jay och syrran så tog lite av det! Men d roliga är ju att min väska fastnade på bandet och jag kom inte åt den, så det var ju bara att sitta och vänta:):) har bara en resa kvar, får se hur det går:)

Everything was good until I came to arlanda and My Wallet got stolen. About 30 min before boarding...kinda stressed!! Thank god I have great parents that helped and made sure the police found out, refilled my phone and found out that I can borrow money from western union...problem is that I didn't have time in Paris and here I don't have service on my phone! When we arrived in Paris, there was a sick lady on the plane so we had to wait for the ambulance. A little stressed because my flight was leaving In an h...when we got out we had to take a bus to the terminal, and when we get there everyone panics. Everyone is running around to find their gate. I start running and obviously the bag breaks and when I get to the pass control they only have one open, so there is a big line...what did they think?? Keep running when I am done and thank god I made it!! I am in Montreal now and I am starving..can't buy anything either...but thankfully we had to move our bags so I could steal some candy from jay!! The funny thing is that the bag got stuck on the belt and I couldn't reach it, so I just had to wait:):) just one more flight, we will see how that goes:)

Av Kim Martin - 17 december 2012 22:00

Vaknade 5 imorse...kanske var jag så exalterad av att jag snart ska åka till Jay :) Men jag lyckades att somna om vid 7 igen och vaknade 9 för att fixa lite innan frissan. Slingade och klippte lite, och som vanligt så fixade min frisör till håret efter. Hon vill alltid göra mig lite fin :) efter det var det dags att åka till artro kliniken för röntgen på foten. Förhoppningsvis hittar det något, så jag kan bli av med det! När jag var klar där så gick jag ner på stan och shoppade lite. Hittade inte så mycket, men mycket viktigt att jag köpte godis till Jay och hans syrra :) Det var sjukt mycket folk ute, eller så är det jag som inte är van vid storstan längre ;) På kvällen kom Pierre och Sofia på middag! Alltid lika trevligt :) Sen var det bara att fixa med allt inför resan imorn bitti!!! Lång resa och får se om jag hinner skriva något inlägg imorn!


Woke up at 5 this morning....maybe I was too excited that I will see Jay soon :) But I managed to fall back asleep at 7 and woke up at 9, because I had to fix some stuff before the hair dresser. I did highlights and cut it a little. My hair dresser loves to fix my hair after we are done, so I got some curles today:) After that it was time to do a MRI on my foot. Hopefully it will show something, so I can get rid of it! When I was done, I went down town for some shopping. I didnt find much, but found what I had to buy....candy for Jay and his sister :) I am not sure if I can stand to live in Stockholm again....so many people hahah!! At night Pierre and Sofia came for dinner. Always fun to see them :) Then it was time to fix everything for the trip!!! The cab is picking me up at 4 am!! Will be a long trip so might not be able to write anything tomorrow!

Av Kim Martin - 16 december 2012 22:09

Slept really bad last night...was up in the middle of the night and couldn't fall back asleep. Woke up 1 h before alarm went off, played some games on my iPad and was just waiting for my roommate to wake up. I was roommate w the new girl:) sofia Engström! Great roomie and hopefully it Will happen again! I think she did great!! Unfortunately we lost against Finland today :/ sucks but just have to keep working hard! What sucks even more is that one of our players broke her leg:( thinking about you!! <3 I just got home...gonna hangout w my rents for a bit and then it's bedtime! Busy day tomorrow, and on Tuesday I am going to jay:):) can't wait!! Hope very one have had a great weekend!

Av Kim Martin - 15 december 2012 21:43

Scandic frulle :) mums! Möten, träning, lunch och vila...som vanligt sov man tungt och när jag vaknade trodde jag att d var morgon och var redo att borsta tänderna:) idag var d match mot Tyskland och som vi vann med 3-0, grymt skönt:):) vinst mot Finland betyder vinst i turneringen!! Blev en skratt full middag då d blev en del felsägningar:) Girra började prata engelska med servitören...och jag sa att Jay ska ta invandrare för svenska haha!!

Hotel breakfast:) yum!! Meeting, px, lunch and rest...as usual I slept deep and woke up and thought it was morning...was ready to brush my teeth:) played against Germany today and won 3-0! A win against Finland means winner of the tournament!!

Tried this for my foot today! Supposed to b some pain killer.

Av Kim Martin - 14 december 2012 23:15

Sovmorgon:) träning, vila och lunch!! Sen var d dags för match mot ryssarna, som blev spännande! De satte 3-3 då d var 3 sekunder kvar, men vi lyckades komma tillbaka och vinna på straffar :):) grymt snygga mål av Eliasson och lind!! Valle var grym i målet också:) grattis till Elin som blev utsedd till årets hockey tjej, och som visade d idag också! Sen om jag inte har helt fel så slog holst rekord i poäng genom tiderna;):) grymt bra tjejer! Nu väntar match mot Tyskland imorn!

Sleep in, px, rest and lunch:) then it was time for a game against Russia, that got really exciting!! They scored 3-3 when it was 3 sec left, but we managed to come back and win in a shoot out:):) great goals by Eliasson and lind!! And Valle was great in net:):) congrats to Elin that got award for best female player in Sweden, and she showed it today too!! And I think holst broke the record for most points:);) great job!! We play Germany tomorrow!

Haha fick dessa bilderna skickade till mig idag! Got these Pics sent to me today!

Av Kim Martin - 13 december 2012 18:43

Vaknade med lite ont i kroppen, men d är väl så d ska kännas då man är på läger. Dagen började med Ispass och efter d fick vi lucia fika av våra ledare:) tack så mycket!! Efter träning var d tillbaka till hotellet för lunch och vila en timme innan det var dags för match mot Örebros u-16 killar, som slutade 0-0. Nu är vi tillbaka på hotellet, precis ätit middag. Måste säga att d är grym mat här:) snart ska vi ha lite lucia firande och kvällsfika. Kommer nog att bli roligt:):)

My body was sore when i Woke up this morning, but i guess thats how it should feel when you are at camp! The day started w Ice px and after that we got some lucia fika, glögg, lussebullar och gingerbread cookies. Look it up:) back to The hotell for lunch and a Power nap, before our game against a boys team, u-16. Ended 0-0! Now we are back at the hotel....just had dinner... The food here is great! Soon we are gonna celebrate Lucia and have evening snack! Should b fun:):)

Av Kim Martin - 12 december 2012 22:01

Ännu en dag har gått på lägret oxh jag måste säga att jag har en del träningsvärk! Men det känns ändå bra på isen så d är skönt:) vi har haft möten, 2 Ispass och intervaller idag! Imorn är d äntligen dags för match:) blev inte så långt inlägg idag för sängen kallar :)

Another day has passed and i must say that I am pretty sore. But it still feels good on the ice, so that's good:) we have had meetings, 2 ice sessions, and running intervals. Finally gameday tomorrow:) didn't write much today but really tired, so bedtime:)

Av Kim Martin - 11 december 2012 14:53

Då är man äntligen klar med testerna!! Grymt skön känsla!! Det kändes väldigt bra men man fick ännu en gång d bekräftat att man inte är en kenyan. Så d är något som jag får jobba ännu mer på! Nu sitter vi på bussen påväg till Örebro! Grymt törstig är jag...men rutti som jag borde vara:) så har jag inget vatten med mig!! När vi kommer fram så är d Ispass som gäller! Får se om man kan väcka kroppen igen:)

Finally Done w testing and it felt really good. But once again I did bad at the running test so that's something I have to work even more on!! Now we are sitting on the bus on our way to Örebro. I am so thirsty, bit dont have any water. Guess i am not that experienced:) we have ice when we get there. We will see if i can wake up the body again:)

Ovido - Quiz & Flashcards