Alla inlägg under december 2012

Av Kim Martin - 10 december 2012 20:01

Vaknade upp i min barndoms säng hemma hos mamma och pappa i Sthlm:) alltid lika mysigt!! Vid lunch tid var d dags att vara på bosön för samling med landslaget och fystester. Tycker att d gick bra idag, nöjd! Framförallt att jag på länge kunde göra allt:) nu har vi precis ätit och snackat skit i 3 timmar! Nu ska vi se svenska damerna i handboll!! Kom igen sverige!!

Woke up in My childhood bed at My parents place in stockholm:) love it! At lunch time it was time to meet up w the national team for some fitness testing. I am really satisfied with the first day, and especially be able to do all of them!! :) just finished eating...sat for 3 hours and talked!! Now we are gonna watch the women's handball team! Go Sweden!!

Av Kim Martin - 9 december 2012 17:52

Sitter på bussen hem ifrån Jönköping! Varit där och spelat mot HV71, men idag fick jag känna på att vara i båset. Det var faktiskt roligt också, men man spelar ju hellre;) Vendela gjorde kanon i målet idag, roligt att se:):) många mål blev d också, snygga för den delen! Asse körde en Kenta och Denise gjorde d inte lätt för försvar och målvakt! Skön vinst tjejer! Nu är d dags för jullov, i alla ifrån riksserien. När vi kommer fram så tar jag min packning och kör vidare till Sthlm, gör läger imorn med landslaget. God jul och gott nytt på er mitt kära lag:):)

On My way home from an away game, that we won:) today i got to feel how it was to b on the bench, and it was kinda fun actually. But I would rather play;) Vendela did great in net:):) and we scored a lot of nice goals! Asse did a "Kenta" and Denise made it Hard for d defense and goalie!! Great win girls!! Now it is time for a Xmas break, at least from this league. When we are coming home, I am going directly to sthlm for a national team camp tomorrow! Merry Xmas and a happy new year to my lovely team:):)

Av Kim Martin - 8 december 2012 22:54

Istället för en match promenad så åkte jag och Ingvild och köpte lite julklappar :) Hittade 3 st till Jay, så det var bra!! Sen var det dags att åka ner till hallen för mot Leksand, som vi lyckades vinna...grymt viktigt!! Efter matchen var vi hembjudan till Lisa på middag!! Det var riktigt smarrigt! Tack så mycket Lisa! Vi kommer gärna igen:) Jag har även packat idag, för imorn efter matchen så åker jag hem till Stockholm, och på måndag samlas vi för tester och sen har vi tunering i Örebro 11-16. Den 18e åker jag till Jay :)


Instead for a game walk, me and Ingvild went and bought some xmas gifts :) I found 3 for Jay, so that was great!! Then it was time to head down to the rink for a game against Leksand, which we managed to win....really important!!! After the game we were invited to Lisa for dinner! It was delicious!! Thanks a lot!! And we would love to come again :) I have packed today too, because I am going home after the game tomorrow. On Monday we have testing w the national team, and then we have a tournament in Örebro (Sweden) 11-16. On the 18th I am going to Jay :)


Fick fika ifrån tvillingarnas föräldrar. Tack så jätte mycket!

Got some goodies from the twins parents. Thanks a lot!!


   


You eat this in Denmark at xmas, and because my dad is from there, we usually have it:) So Kamilla and her mom (from Denmark) brought it for me/us! Thanks a lot :)!

Man äter detta i Danmark på julen, och jag som har en fader som är där ifrån, är van vid äta det då :) Så Kamilla och hennes mamma (från Danmark) var så snälla att ta med det till mig/oss! Tack så jätte mycket!


 


Denise och Charlotte likes it too :)


 


Dinner at Lisas :)


 


This is what we looked like before dinner :)

Såhär såg vi ut innan middagen :)


 


Then it looked like this hahaha

Sen såg det ut såhär hahaha


 

Av Kim Martin - 7 december 2012 23:56

1. Uppträtt på små sjärnorna i skolan. Sang and acted as a singer in a school show

2. Haft 2 ponnys. Have had 2 ponys

3. varit med på rampfeber. Been singing w a real singer on a tv show

4. älskar rosa. Love pink

5. Släppte inte in ett mål under min första säsong (rekord i Sthlms ligan för ungdomar). Didnt let a goal in my first season (record in the Stockholm league for kids)

6. Hållt på med konståkning. Done figurskating

7. vunnit eurosport awards 2 gånger. Won eurosport awards twice

8. Varit med i timeout. Been on a humor show

9. har en bok efter mig (inte om mig, men författaren tänkte på mig då hon skrev den). Have a book after me (not about me, but the author thought about me when she wrote it)

10. dansat på idrottsgalan. Danced on the sport awards ceremony

 

Får se vad ni får reda på nästa gång :) We will see what you will find out next time :)

Av Kim Martin - 6 december 2012 21:51

Sov tyvärr inte så bra idag heller, men hann tack och lov ta en power nap på 15 minuter under dagen och det gjorde susen :) Det var upp tidigt för företags hockey, och vi var inte så många som var där idag. Så vi körde straff stafett och i det andra målet stod våran klubb direktör Mike Helber...tacka gudarna för att jag vann, annars hade jag fått höra det resten av säsongen :) Efter gick vi som vanligt och åt, innan det var dags för mig att köra dagens fyspass. Sista torsdagen av detta fys schema, och snart kommer jag få ett nytt program. När jag var klar så var det dags att jobba. Min sista dag innan jag slängs ut på det riktiga provet och ta hand om allt själv. Ska bli väldigt spännande :) Det var en väldigt bra avslutning på min prövo tid då vi hade en liten kick off med alla som är inblandad i projektet. Vi samlades för ett möte, där vi gick igenom allt, vad som måste förbättras, ideer med mera. Sen var det dags för middag uppe i restaurangen och titta på LHC - Modo. Tyvärr var jag tvungen att gå från middagen och komma tillbaka till de sista 10 minutrarna av matchen. Mycket bra dag men nu är jag trött :) Sliter att jobba ;)


Unfortunately I didnt sleep good again, but thank god I had time to for a 15 min power nap during the day:) I had to get up early for the company hockey. We werent that many today, so we had this drill where there is a penelty shot and you have to keep going until you score. Our club director, Mike Helber was in the other net, so it was very important that I won. Otherwise he would have bugged me for the rest of the season :) After that it was the  usual breakfast, before I had to do my workout. It was the last Thursday on this workout scheduale, and soon I will get a new program. When I was done it was time to work. My last day with this guy and after xmas I will do everything by myself :) Exciting! We ended this with a great meeting, dinner and watched the mens game. I had to leave for px after eating fast and got back when it was 10 min left. A very good day but I am tired now :) Its tiring to work haha.

 

   

Av Kim Martin - 5 december 2012 21:26

Jag vaknade 7 imorse av att jag var super hungrig haha...gick upp åt och gick och la mig igen :) 8.30 vaknade jag igen och då var det bara att gå upp och ner till hallen för att köra intervaller innan jag skulle vara med och hjälpa till på HG (skol hockey). Allt tajmade verkligen idag...direkt efter HG så hade jag mitt andra jobb, där jag kör ut varor till en annan ishall. Det var lite problematiskt idag eftersom det hade snöat så mycket. En gång stod jag bara still en lång stund, innan jag äntligen lyckades slira mig ur. Tyvärr tog det lite längre tid än vad jag hade tänkt mig, så hann inte äta innan jag skulle iväg på lacrosse träning, och dessutom kom jag lite sent. Men det var grymt roligt att få testa på och det är lite annat tänk än hockey, men samtidigt mycket som är likt. Vill tacka Curtis så mycket som tog ledigt från jobbet för att lära mig ett och annat :) Tack snälla!! Efter träningen åkte jag hem en stund, åt lite mellanmål och passade på att titta lite på 24 :)! På kvällen var det dags för middag med gänget :)!!!! Nu måste jag ta hand om lite jobb mail innan sängen kallar!


I woke up at 7 this morning because I was really hungrig haha...got up ate, and went back to bed :) Had to wake up at 8.30 again so I would have time to do intervals before school hockey. I promised to help the goalie today. Directly after this I had my other job, where I drive goods to another rink. It was a little tricky today, because it has been snowing for days. One time I was stuck for a long time, but finally I made it. Unfortunatley this took a little longer today, so I didnt have time to eat and came a little late to my lacrosse px. But I had a lot of fun and its a little different than hockey, but at the same time they have a lot of things in common. I want to thank Curtis, who didnt go to work today, so he could help me out :) Thanks a lot!!! After px I went home, had a snack and watched 24 :)! In the evening I had dinner with the normal gang :)!!! Now I have to take care of some work email before going to bed!!

 


     


Ser jag inte proffsig ut?? hahah!!! Dont I look professional?? hahah!!


 


Fick låna den här, så jag kan träna lite :) Got to borrow this one so I can pc some :)


 


Kicki hade fixat ett litet julbord :) Tack så mycket!! Blir nog min enda i Sverige!

Kicki made this...xmas food :)! Thanks a lot! Might be my only xmas dinner in Sweden!


 

Av Kim Martin - 4 december 2012 21:44

Varje morgon då man vaknar så har det varit mer och mer snö!! Känns som att det kan bli en vit jul i år :) Men om 2 veckor åker jag till Jay, längtar så!!! Jag hoppas att de också kommer att ha en vit jul :)


Tyvärr så mådde jag inte så bra imorse då jag vaknade...vet inte om jag hade feber men kändes lite som det...testade att gå ut och göra några ärenden men kände mig inte speciellt pigg så när jag kom hem så somnade jag i 3 timmar. När jag vaknade kände jag mig mycket bättre och jag kunde åka till träningen. Vi körde cirkel träning idag och is. Jag har börjat att titta på House på kvällarna...det är verkligen intressant och bra! Gött att Sverige vann över Danmark i handboll också. Eftersom pappa är från Danmark så kan jag tracka honom lite nu :)


We have more and more snow for every day!!! Maybe we will have a white xmas this year :) In 2 weeks I am going to Jay, and I am soooo excited!! I hope they will have a white xmas too :)!


Unfortunately I didnt feel very good this morning when I woke up....it felt like I had a little fever but I am not sure....I tried to do some errands but I felt weak so when I got home I slept for 3 hours. When I woke up I felt a lot better so I could go to px. We had workout and ice. I have started to watch house now...and I think its really interesting and good! Sweden won over Denmark in handball today :) I will make sure to tell dad that because he is from Denmark :)

 

 

 

 

 

   

Av Kim Martin - 3 december 2012 21:52

vet att det har blivit många video klipp och så nu, men såg en video på Facebook idag som var klockren hahah! Om ni går in på min facebook sida så kan ni se den!!


Imorse så var jag ute och sprang, och det var lite kyligt..runt -13 :) Men kändes inte så farligt just då, men höll på att frysa ihjäl senare under dagen! Sen var det dags för jobb. Det gick bra idag och han jag jobbar med är väldigt trevlig och det känns tryggt att jobba med honom. Efter jobbet så hann jag hem ett tag innan det var dags för fys och is med laget. Idag hade vi målvaktstränare, så det var grymt roligt och jobbigt :) 


I know its been a lot of video clips lately, but you got to see this one!!! You can find it on my facebook page :)!!


This morning I was outside running, and it was pretty cold...like -13 C:) it didnt feel too bad while I was running, but later during the day it was really cold! After that it was time to work. We did good today, and the guy I am working with is very nice and I feel confident with him. After work I had time to go home for a bit before it was time to workout and have ice w the team. The goalie coach came today, so that was fun and tough :)







Ovido - Quiz & Flashcards