Alla inlägg under mars 2013

Av Kim Martin - 11 mars 2013 22:22

Hade möhippa idag men ni får vänta tills imorn:):) grymt bra dag! Nu ska jag fortsätta umgås:):)

Av Kim Martin - 10 mars 2013 20:37

After Olympics 2006 I was asked to be in a music video, and I said yes. I mean why not :) This is just a part of the video. haha you will laugh for sure!!

Efter OS 2006 blev jag förfrågad om att vara med i en musik video, och jag tackade jag. Varför inte?:) Detta är bara en del av videon. haha du kommer att få dig ett gott skratt!!




Annars har det varit lungt idag. Träffade emma och brallan (plus flera munksunds spelare) idag. Jätte roligt var det att se dom och snacka lite. Hoppas de får en trevlig resa hem till Piteå! Sen träffade jag några ifrån laget på stan. Vi fikade och kollade lite i affärer :) hittade inget men ska nog åka och kolla på springskor och en vårjacka nu i veckan! Sen har jag bara varit hemma och tagit det lungt. Börjat att kolla på prison break. riktigt bra än så länge :)


Havent done much today. Met Emma and brallan (plus some other munksunds players) today. It was really fun to hangout w them. I wish them safe travels back home to Piteå! After that I met some teammates downtown. We fikade (coffeeshop) and checked out osme stores :) didnt find anything but I will probably go and look at running shoes and a spring jacket this week! Other than that I have just been home. Started to watch prison break. So far so good :) 

 



This was the guy that won our song contest and gonna represent Sweden in the Eurovision song contest!!

Av Kim Martin - 9 mars 2013 20:52

Vaknade idag och var faktiskt hyfsat trött, annars brukar jag var klar vaken:):) åt frukost och blev trött igen vid 9, så gick och la mig igen i 1.5h Gött:) upp på en härlig promenad runt ån! Lunch och sen dags för att bege mig till hallen för andra kvartsfinalen mot munksund! Vi började matchen riktigt bra och ledde 1-0 efter första. Men munksund kom tillbaka lite i andra och gjorde 1-1. Sen tog vi över igen i tredje men kunde inte göra mål. Sara Sundqvist spelade jätte bra!! Gick till ot, men inga mål så d blev straffar där vi lyckades vinna på Sudden straffar. Denise gjorde 2 snygga straff mål plus vårt enda mål!! Så himla skönt och en sån lättnad! Jätte roligt att d var så jämna matcher.

Woke up at 7.30 and usually I am wide awake but today I was kinda tired. So I had breakfast and went back to bed and slept 1.5h:) got up and went for a walk. Super nice out!! Had lunch and ten it was time to head down to the rink for the 2nd quarterfinal against munksund. We played really good in the first and was up 1-0, but munksund played better in the second and tied the game. The game ended 1-2 even though we had 20 shots in the third, but sara Sundqvist played really good in net for munksund. Went to over time, shoot out, and Sudden death shoot out!! Denise scored 2 really nice ones and plus she scored our only goal!! So nice w a win and such a relief!! Really fun that all games have been so close!!

Av Kim Martin - 8 mars 2013 21:28

På träningen i onsdags så kände jag mig inte så pigg. Kände mig trött och hängig, så när jag kom hem så åt jag lite och sen gick jag och la mig vid 19.30 och sov till 2.30 då det var dags att åka med laget till Piteå. Bussen gick 3.30 ifrån hallen, till arlanda. Riktigt skönt att flyga men också tungt att gå upp så tidigt! Sov hela buss resan som var ca 3 timmar, sov på flyget 1.20 och sen sov i 2.5h efter träningen i Piteå. haha efter den sista tuppluren så mådde jag mycket bättre och kunde då spela. Skönt :) Vi vann matchen så det var riktigt skönt. Idag var vi upp 3 återigen för att flyga hem igen. När vi kom hem så tränade vi direkt för att kunna vila och göra vad vi ville på eftermiddah/kväll. Jätte skönt! Har precis pratat med Jay så nu kan jag sova gott :) Hoppas alla har haft det bra och att ni får en toppen helg!! Vi spelar imorn igen kl 15 :)! 


At px on Wednesday I didnt feel too good, so when I got home I had something to eat and then I went to bed. I slept from 7.30 PM to 2.30 AM. I had to get up then because the bus was leaving from the rink at 3.30 to go to stokcholm and the airport. We flew up north to play the first quarterfinal! I slept the whole bus ride (3h) and then the flight, 1.20 When we got there we px and after that I slept another 2.5h, hahah and after that I felt much better, and could play. We won the game, and tomorrow we play the 2nd game at home. Today we were up at 3 again to fly home. Really nice to fly but tough to get up early too! When we got back we had px right away so we could have the afternoon/night of. I just spoke to Jay, so now I can have a good sleep :) Hope everyone have had a great day and that you will have a great weekend!! 

Av Kim Martin - 5 mars 2013 19:29

Har haft det super bra i Malmö och leonie är så fin:):) Kribba och nathalie ser ut att fixa d där galant!! Jätte fina är dom tillsammans!! :)

Av Kim Martin - 4 mars 2013 21:57

Idag när jag körde ut till Vadstena så påmindes jag ännumera av VM bronset som vi vann 2005 i Linköping. Vi var och besökte klostret, och vi hade nog den bästa guiden jag någonsin har haft. Jag har aldrig tyckt att historia har varit så intressant :) 


When I drove to Vadstena today, it made me think of when we won the bronze at worlds 2005 in Linköping, (Linköping is where I live now, and Vadstena is like 1 h away). We had a guided tour at this place, and we had the best guide I have ever had. I dont think I have ever  been so interested in History as I was then :)

 

 


Holst gör mål!!! :):) 

       Vårt första brons i VM!!

Our first bronze at the worlds :)      Jag och Holst :) Me and Holst :)  

Åkte ner till hallen vid 4, satte på mig grillorna för att köra 98ornas målvakter. Går runt till alla 3 hallar men hittar dom inte, och det visade sig att det inte var förrän 17.10 haha. Så jag passade på att köra mina intervaller. Idag var det 12x2 min, vila 30 sek, puls 170. Jobbigt men grymt skönt efter :) Efter d var jag med och tränade killarna och sen var det dags för en annan att ta på sig grejerna och ha is.


Went down to the rink at 4, put my skates on because I was gonna coach the boys. I walked around in all 3 rinks but I couldnt find them. haha 1 h too early!! So then I did my intervals instead. 12x2 min, rest 30 sec, 170 in puls. Tough, but nice afterwards :) After that I helped coaching the boys, and then it was my turn to go on the ice and px. 




Av Kim Martin - 3 mars 2013 20:43

Idag var det äntligen dags att tvätta! Känns skönt att ha det gjort. Annars så tittade jag på vasaloppet och jag har kommit fram till att jag aldrig ska göra det. Gud så länge dom åker och dessutom är jag nog inte speciellt bra på det. Men all ära till alla som gör det, jag är riktigt imponerad!! När jag la i sista tvätten så passade jag på att gå ut i det fina vädret. Man blir så mycket gladare när det är såhär :) Vi hade match emot ett killag idag och förlorade med 4-1. Jag och Kamilla spelade bra och jag tycker att alla gjorde en bra match. Riktigt bra i försvar zon och förhoppningsvis tar vi med oss det till slutspelet som börjar på torsdag. Det har jag förresten glömt att berätta...Vi ska flyga upp :) Tacka gudarna för det :) Möte munksund som ligger i Piteå. Den där monster buss resan som jag berättade om förut!! Nu ska jag slappa lite, undrar vad som är på tv ikväll....


Laundry day today!! Feels really good to have done it. Other than that I was watching a skiing marathon, which is really popular here in Sweden. Thousands of people are participating! I am really impressed by the people who does it, cuz I would never. Way too far and I would probably suck hahah. After I had put my last load in, I went for a walk. You get so much happier when the sun is shining!! :) We played against a boys team today and we lost, 4-1. Me and Kamilla played half game each, and I think everyone played well. Especially in the defensive zone! Hopefully we will keep playing good, because the playoffs starts on Thursday. I have forgot to tell you...we are flying there :) Thank god :) We are playing Munksund which is way up north in Sweden. Takes like 16h with bus, and we usually bus. Now I am just gonna relax!


 

När jag kom gåendes så var det ett par som stod och matade fåglarna mitt på gångvägen så man kom inte förbi. Man vill ju inte bara gå heller för då börjar ju alla att flygga så jag stod still tills de började att flytta på sig :)

There was a couple that was feeding the birds right on the path you are walking on, so I couldnt pass. Or I didnt want to because they all start flying then haha so I was just standing still unti the moved :)


 


Av Kim Martin - 2 mars 2013 22:28

Jag tror att jag har blivit för gammal...imorse vaknade jag 6, det är inte första gången, men på en lördag?...hallå!!! Det är jag och dessa damerna :) I thin kI have gotten to old...I woke up at 6, and thats not the first time, but on a Saturday?....hello!!! Its me and these ladies (they are singing about old people and pension) :)!




Hanson, Carson och Malmqvist - Pensionär, Youtube.com


Sen så städade jag min lyxvåning inför kvällen :) En tjej från laget kom förbi och tittade på min lägenhet. Hon ska hyra den under sommaren :) Efter det åkte jag och Malin och såg j20 möta Skellefteå. Sedan vidare till Ikanohuset för lite shopping. Kunde inte låta bli att köpa en present till Leonie som jag ska få träffa på tisdag :) Längtar! Var tvungen att köpa en ny kastrull eftersom jag glömde bort potatisen igår och när jag kände lukten av bränt så var det redan försent...inget vatten kvar i kastrullen hahah. Bilen rullade sedan vidare till Ica maxi för att köpa lite gott till kvällen. Några från laget kom på kalas/mello. Jätte trevligt och jag har grymma lagkompisar!!! Alltid lika roligt :) 


Then I cleaned my flat for the big event tonight :) A girl from the team came to look at my apartment, because she is gonna rent it this summer :) after that me and Malin went and watched the under 20 team play against Skellefteå. Then I went to the mall for some shopping. Found a gift for Leonie whom I am gonne see on Tuesday :) cant wait!! I had to buy a new pot because I forgot the potatoes last nigt. I smelt something burning and ran to the kitchen but it was already too late. All the water was gone hahah. Went to the grocery store to buy some goodies for the night. Some girls came over for a little bday party/to watch the song contest. I had a great time and the girls are awesome. Love hanging out w them!!! :)

 

 

The gang! But Ingvild, Asse, Oz and Renata came a little later so the missed the photo shoot :)

Gänget!! Men Ingivld, Asse, OZ and Renata kom lite senare så de missade fotot :)

 

 

Got flowers, and candle holders, thanks :)!

Fick blommor och lyktor, Tack :)


 

några fler presenter, tack :)

Some other gifts, thanks :)


Ovido - Quiz & Flashcards