Alla inlägg under maj 2013

Av Kim Martin - 17 maj 2013 21:03

This morning me and jay went and worked out. Some upper body, core, bike and row machine. Biked 15 min today and it felt pretty good. Tried the row machine for the first time w the foot abd it worked fine. I had the bad foot just on the side. I Had a nice bath when I got home and then I got a message from one of my teammates saying that I got the player of the year for my team! I got extremely happy and honored:) I love my team and I can't wait to see them again!! You Guys are the best!!! Jays brother is coming w his son today:):) have an awesome Friday!!!

Worlds is going in Sweden, and malmö 2015:):)

Åkte och tränade med Jay Idag. Körde överkropp, mage, cykel och rodd maskin. Cyklade 15 min idag och d kändes helt ok. Körde rodd maskinen för första gången sen skadan och d gick helt ok. Hade foten bara utanför men sliten som man är så kändes d en del i höften. När jag kom hem så Tog jag ett bad och när jag var klar så jag att jag hade fått ett meddelande av en av mina lag kamrater. Se bilden nedan:) jätte hedrar och otroligt glad!! Tack snälla:) saknar er jätte mycket! Ni är bäst!! Ikväll kommer jays bror med hans son och hälsar på:):) ha en kanon fredag!!!

Roligt med vm och Sverige och tillbaka till malmö där jag spelade 2006 och 2010. Mysig stad och kanon klubb!!

Av Kim Martin - 16 maj 2013 19:54

Woke up and called the immigration in Sweden. Had to b in line for 19 min and I only had 8 min left on my calling card haha. So I emailed instead. Then I made some banana bread, hopefully someone will help me eat it:):) other than that we have just been watching hockey. Sweden- Canada is on in 10 min! Go Sweden go:):)
1. Jay is really good a drawing. Here is one of them.
2. Bought watermelon yesterday. So good!! There is a soda streamer in the back ground. They are really popular in Sweden. You just fill the bottle w tap water put it in the machine and press a button and it makes carbonated water:) there are different flavors too that you can add!
3. Made banana bread
4. Rivalry

Jag ringde Migrationsverket idag och var tvungen att sitta i kö i 19 min men hade bara 8 min kvar på mitt telefon kort haha så jag mailade istället. Efter d bakade jag banan bröd. Jag hoppas att familjen hjälper mig att äta upp det:):) annars har vi kollat på alla vm matcher och snart börjar Sverige-Canada, heja Sverige!!!
1. En a.v jays ritningar. Han är super duktig!
2. Köpte vattenmelon igår, super gott och saftigt! I bakgrunden våran soda streamer. De är absolut inte lika vanliga här men d köps mer och mer.
3. Bakade banan bröd.
4. Rivalitet här hemma:)

Av Kim Martin - 15 maj 2013 21:31

Imorse ringde någon hem till Jay och frågade efter mig. Det var en tjej från redaktionen av fångarna på fortet som ville ha med mig på deras jubileum:) jätte roligt och jag hade lätt gjort det igen om jag hade kunnat. Det var grymt roligt sist!!! Tydligen så hade hon försökt ringa min mobil, men kom inte fram eftersom jag är i Canada. Sen hade hon googlat och sett att jag ska gifta mig i Canada, men hur hon fick numret har jag ingen Aning om haha! Men smickrande!! Gärna en annan gång! Annars cyklade jag 10 min idag igen. Kändes lite bättre än förra gången. Förhoppningsvis ska jag testa att vara i en pool på fredag för att testa några övningar. Körde lite överkropp och mage också. Igår fyllde Jays kompis år så vi åkte hem till en annan kompis och firade honom lite.

This morning a woman called jays home phone and asked for me. It was a form a tv show back home, that I participated in 2 years ago. You are on a castle/fort and do a lot of challenges. They wanted me in the show again this summer,but unfortunately I can't this time. I would easily do it again if I could. I thought it was really fun!! She tried to call my Swedish phone a couple of times, but we no luck. So she googled me and found out that I am getting married in Canada. But I have no idea Of how she got the number haha. I would love to do it again!! Other than that me and jay went to the gym and I biked for 10 min and it felt a little better than last time. Hopefully I will go in the pool on Friday to do some exercises. I also did some upper body and core. Last night jays friend had his bday so we went to another friends house to celebrate his bday!

Av Kim Martin - 15 maj 2013 21:16

Imorse ringde någon hem

Av Kim Martin - 14 maj 2013 20:10

Today we took Care of some Wedding Stuff! We went and saw the Hotel where the reception is going to be. Returned some things we didn't want anymore and jay found what he and his bestmen is going to wear. After that we had lunch w his Grammy. Great day!! Now I am watching my favorite show, criminal minds:):)

Idag har vi fixat lite med bröllopet! Vi åkte till hotellet där middagen ska vara. Vi lämnade tillbaka några saker vi inte ville ha längre och Jay hittade vad han och hans bestmen ska ha på sig. Sen åt vi lunch med hans farmor. Mycket bra dag!! Nu ligger jag och tittar på mitt favorit program, criminal minds :)

Av Kim Martin - 13 maj 2013 22:01

Today I biked for 10 min:) It felt ok but not great, but I guess it would be weird if it did. At least I could do it! Another step forward. I also did some upper body and core. After that me and jay wrote the addresses on all the invitations. Tonight we are just gonna watch game 7 of the Toronto- Boston serie. Exciting:):)

1. Invitations
2. Love the iPad. If you dont have One, i recommend you buying one :) of course the background is the jersey jay purposed in!:)
3. Finn crisp really good!! Hard bread
4. Jay watching the game yesterday. His drawings are on the wall. He is really good!!

Jag Cyklade för första gången idag:) bara 10 minuter utan motstånd. Det kändes ok men kunde inte trycka på något utan d var mer vänster benet som gjorde all jobb. Men ett steg framåt i alla fall. Har lite problem med att foten svullnar upp men dr sa att jag bara skulle försöka ha d mera ovanför hjärtat. Körde lite överkropp och mage också. När vi kom hem så fixade vi med inbjudningarna så vi kan skicka ut dom imorgon. Ikväll ska vi bara se sjunde avgörande mellan Toronto och Boston. Spännande :):)

1. Inbjudningarna
2. Älskar min iPad. Om du inte har en så rekommenderar jag att du skaffar en:) självklart är min bakgrunds bild av tröjan Jay friade i!:)
3. Finn crisp. Riktigt gott knäcke bröd.
4. Jay watching the game last night. Det är han som har gjort alla ritningar på väggen. Grymt duktig!

Av Kim Martin - 12 maj 2013 19:45

Yesterday we were pretty much in a car all day driving Home From Ottawa. We stopped at some places and had dinner at a sports bar. We had a great time in Ottawa and thanks a lot to Henric and Jillian!! Here is a pop I like a lot, diet Mountain Dew. Super good:) we got home at like 2 a clock and went to bed right away. This morning we saw that our canadien wedding invitations had arrived. They turned out really good i think. I will take a pic and show you tomorrow:) other than that we are going out to eat w the fam and then Toronto is paying tonight!!

Igår satt vi mestadels i en bil hela dagen eftersom vi åkte hem från Ottawa. Vi stannade på några ställe och hade middag på en sport bar. Ett jätte tack till Henric och Jillian som tog väl hand om oss. Vi hade d toppen!! Här är en läsk jag gillar, diet mountain dew, riktigt läskande :) vi åkte 8.30 och kom hem kl 2, så vi gick bara och la oss på en gång. Imorse såg vi att våra nya kanadensiska bröllops inbjudningar hade kommit:) blev jätte bra tycker jag! Lovar att ta bild och visa imorgon! Ikväll ska vi ut och äta med familjen och sen ska vi se Toronto mot Boston.

Av Kim Martin - 10 maj 2013 22:12

Last night we went to a restaurant to watch Ottawa game vs Montreal. In the pic everyone havent got there yet:) we had a great time and Ottawa won and made it to the second round!! Today we haven't done much. We went to some stores, and now we are just relaxing at home. Tonight we are going to an all you can eat sushi:) and then watch Toronto vs Boston. The visa application hasn't got into the system yet so there is no point for us to stay and wait in Ottawa. So we are probably going home tomorrow!!

Igår var vi ute och åt på en restaurang och såg Ottawas match mot Montréal. På bilden jag tog så hade inte alla kommit än:) det var jätte trevligt och stämningen blev ännu bättre då Ottawa vann och gick vidare till nästa runda. Idag har vi inte gjort så mycket. Vi åkte till några affärer och nu tar vi d bara lite lungt. Ikväll ska vi ut och äta sushi och sen igen för att kolla Toronto mot Boston. Våra visa applikation som vi skickade in häromdagen har inte kommit in än så d är igen idé för oss att vänta på d här i Ottawa. Så vi åker nog hem imorn!

Ovido - Quiz & Flashcards