Direktlänk till inlägg 6 juni 2013

Mina skador.....

Av Kim Martin - 6 juni 2013 18:54

Tagit fran Aftonbladet/from a newspaper in Sweden about my injuries

 

FAKTA

SKADORNA SOM PLÅGAT KIM MARTIN

2003 HÖGER KNÄ

Inre ledbandet gick av i det högra knäet och skapade problem till 2005.

Torn my MCL and had problems w it until 2005

2004 FOTEN

Vrickade hon foten och var borta sex veckor.

Rolled my ankle and was gone for 6 weeks. 

2006 VÄNSTER KNÄ

Inre ledbandet gick av i det vänstra

knäet och hon drabbades av en hjärnskakning under samma år. (gick aldrig av utan bara delvis, 1 gradens)

First degree tear, but in my left knee. I also got a concussion. 

2007 VÄNSTER KNÄ & HJÄRNSKAKNING

Blev  utburen på bår i bronsmatchen mot Finland i VM på grund av vänsterknäet igen. Även en hjärnskakning kom detta år. Den har gangen en andra gradens utrstrackning.

Got carried out on a stretcher in the bronze medal game at worlds because of a second degree tear in my left knee. And I also got an concussion this year. 

2009 VÄNSTER KNÄ

Skadade vänster knä återigen under en match med Minnesota Duluth. Det visade sig att menisken var trasig och i kläm så de fick sy tillbaka den på rätt plats. 

Hurt my left knee again, and this time my meniscus was teared and had to be put back w a surgery. 

2011 LÅREN

En muskelbristning på insidan av låret. Var borta runt 10 veckor. 

Got a muscle rupture on the inside of my thigh. Was gone for about 10 weeks. 

2012 LÅREN OCH ENA FOTEN

Muskelbristningen i låren finns kvar och har i detta nu gjort att ena foten har blivit överbelastad i stället.

The muscle rupture is still bothering and because of over compensating, the other foot is hurting. 


Efter artikeln/after the article


2013 halsena

 

Slet av halsenan pa uppvarmningen innan traningsmatchen infor VM. Foten som det var nagot fel pa innan men ingen visste vad det var. 

Torn the achilles in the warm up before an exhibition game before worlds. Same foot I had problem w before, but no one knew why. 

 

Jag vet inte vad som ar fel pa mig, men jag har forsokt det mesta och provat nya traningsprogram for att vara skadefri. Det enda jag inte har testat ar att inte trana sa hart men hur langt racker d? Jag vet inte riktigt hur jag ska lagga upp min traning men nu galler det av overleva detta aret, och vara skadefri. Sen far vi se vad som hander. Jag saknar hockey och det kommer bli tungt den dagen jag maste sluta. Det ar riktigt tungt da jag kande mig i sa bra form infor VM och jag har kunnat trana pa bra och spela hela sasongen, men  nu maste man borja om fran noll igen...som om man inte har gjort det forut. Men jag ger inte upp...inte an i alla fall! Jag har ett mal i sikte och dit ska jag. 

 

I dont know whats wrong w me, but I have tried all kinds of workout programs to be free from injuries. The only thing i havent tried it to not workout so hard, but where will that take me? I dont know how I should do w my workout but what I know is to survive this year and stay healthy. After that we will see what happens. I miss hcoeky, and its gonna be tough the day I decided I am done. I feels really tough because I felt like i was in such good shape before worldls and I could px hard and play most games the whole season, but now I have to start all over again....like I havent done that before. But i wont give up...not yet at  least! I have a goal and I am going to get there. 

 
 
Ingen bild

asse

9 juni 2013 18:15

Du är så stark, Fortsätt kämpa så kommer det gå vägen!!♥

Kim Martin

22 juni 2013 01:53

Tack:):) njut av lite ledigt nu!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Martin - 23 januari 2016 20:40

Lite bilder från dagens pass i lenhovda idag:) 2 ispass, ett fyspass och ett teori pass. 13 målvakter från 8 år till a-lag, bra skyttar och ledare som hjälpte till och ville lära sig. En mycket bra dag och bra organiserat av lenhovda! Vill din klubb...

Av Kim Martin - 17 januari 2016 19:48

Innan vi lämnade Kanada så hann vi med och besöka hockey hall of fame :) Resan hem blev lite försenat så tåget hem var tvunget att bokas om. Kom med mitt tåg bra men sen säger de att något har hänt precis utanför Norrköping så vi är tvungna att h...

Av Kim Martin - 16 januari 2016 05:55

Vilken dag och vilken känsla! Att fått vara med dessa tjejer och vårt ledarteam har varit en fantastiskt resa och vilket slut det blev. Sverige kom 3a och knep bronset i u18 VM. Så stolt att fått vara med:) Min underbara målvakts trio. Ni är alla g...

Av Kim Martin - 14 januari 2016 03:31

Ni som inte har hört om henne så är det en tjej som spelade för Boston. Olyckligtvis åkte hon in med huvudet in i sargen och har nu ingen känsle i benen, och bara en viss känsle i armar. Mycket tragiskt men häftigt att se att hon är så positiv och st...

Av Kim Martin - 13 januari 2016 04:01

Morgon träning, Pre game nap och sen vinst med 3-2 över Tjeckien i kvarten. Grymt spännande match! Imorgon är det spelledigt och sen väntas USA i semin. Efter matchen kollade vi lite video innan det var natti natti. I natt kan man sova gott :) ...

Skapa flashcards