Alla inlägg under november 2013

Av Kim Martin - 22 november 2013 17:06

Yesterday i had ice early in the morning and after that I and Bauer drove down to Gothenburg to see my brothers family :) after half the drive I saw snow for the first time this year:) it's crazy that it's Xmas soon, or at least December:):) Bauer did really good, he didn't even cry once! While in gothenburg we had sushi for lunch, walked downtown and just hung out. Really fun to See them again! Before leaving we had supper, ribs:) delicious!! I started driving towards sthlm...after like 40 min I wasn't sure if I could take that highway to Linköping so i searched on the gps on the phone, that only had 9% left (no charger)..it Said i should take the next exit..i drove onto a kinda small road..its very dark and Lonely..creepy!! It tells me to drive for Awhile, so i turn off the gps so i can Save some battery, turn it on again, does the same thing, now 7 % left...oh oh!! After a couple of times, I finally see the sign for Jönköping!!..and the phone is dead!!! At least i am in a big town, and know where i am:) I was a little scared and worried, but everything worked out:):)

Av Kim Martin - 19 november 2013 21:48

Imorse var d coaching med grabbarna och sen var jag bara hemma hela dagen med Bauer. Han sov väldigt mycket idag :):) och han gillar inte att va ute i regnet, usch nej!! Jag får typ dra honom framåt så han ska göra sin business ute :) idag gick han till och med till bilen och försökte hoppa upp haha. Han som inte var så förtjust att vara i sin bur i bilen men nu funkar d bra :) jag har börjat kolla på house nu också!! Riktigt bra tycker jag. Är d sant? Alltså finns alla dom där sjukdomarna? Isåna fall är d helt sinnes hur mycket farligt d finns där ute. På em var d coachning igen och sen fys och os med laget. Nu sitter jag och kollar på fotbollen medans Bauer sover på min arm:)

Av Kim Martin - 18 november 2013 21:53

Jobb och några kartonger med påsar sålt!! Bättre november månad i år än förra året :) tydligen har Linköping fått in en ny målvakt ifrån Finland idag! Jay kollade upp honom direkt:) om jag inte minns fel så kommer han nu senast från khl och han har spelat en NHL match! Får se hur d blir nu! Bauer bara växer och växer. Han kommer nog att bli en stor pojk:) det är inte lika mycket sova längre, utan mer full rulle haha. Han gick ner för trappor för första gången idag också :) jag och mille körde cykel intervaller idag! Fy tusan va jobbigt d var och jag kan säga att benen var som gelé på isen sen. Men måndag= tuff dag, man har ju flera dagar till match :)

1.5 min/1 min x 5 lite lättare
1 min/ 1 min x 5 tungt
40/20 x 8 lite lättare
30/30 x8 tungt

Worked today and got some boxes of bags sold. I have actually sold more this month then last year in November :) apparently Linköping got a new goalie today! Obviously jay looked him up right away :) if I remember it right he has been playing in khl and he has played one game in NHL! We will see how it goes! Bauer is just growing and growing. He Is gonna b a big boy!! He walked downstairs for the first time today :) me and Mille did bike intervals today, and omg I was tired in my legs on the ice haha!! But Mondays = tough day..lots of time until the next game :)

Av Kim Martin - 17 november 2013 17:17

Några video filmer på Bauer :) vet inte hur de blir då jag lägger upp dom här! en ska vara då Buaer leker med tennisbollen och den andra då han jagar löv :) 


Idag har det inte hänt så mycket. Vi hade en tidig match mot Leksand och vi lyckades vinna med 8-1. Resultatet speglar inte riktigt matchen, utan det var jämnare. Men målen rullade iväg i sista perioden. Tycker att vi gjorde en riktigt bra match. Nu ska det bli skönt att ta det lite lungt hemma. Bauer sover och jag har lite tid för mig själv :)



 
Some vidoes of Bauer. Not sure if I did it right, but one should be him playing w a tennisball , and the other one he is chasing leaves.


We had an early game today against Leksand. We won 8-1 but it was more even than that. We scored 5 goals in the last period, and the shots were 39-21 for us. But we played very well, and scored on our opportunities (at least in the last period). Now I am just gonna be home, and realx a little :) Bauer is sleeping so I can have some me time :) 
 

Av Kim Martin - 16 november 2013 22:09

Så skönt att Bauer sover hela nätterna!! Jag får till och med väcka honom haha. Idag var d match mot Sundsvall, ett lag som jag aldrig har mött. Väldigt roligt att d har gjort d bra i riksserien än så länge. Väldigt tajta i försvaret och har några spelare som är vassa framåt. D var lite målsnålt i början, men vi fortsatte att kriga på och tillslut lossnade d och vi vann med 7-0. Riktigt roligt att spela hemma igen. det var över en månad sen, och första matchen för mig i stångebro:) efter matchen åkte vi hem till Asse för middag och för att titta på a laget då de spelade mot Luleå. D vann på ot. Nu är jag hemma och har precis pratat med Jay :) snart är d läggdags och ladda inför
Morgondagens match mot Leksand!!

Its so nice that Bauer sleeps all night!! I am the one that has to wake him up
Haha. We played sundsvall today. A team I have never played before, and they have done good so far! They play tight in their zone, and have some forwards that are very skilled. We didn't score a lot in the beginning, but we kept skating and working hard, and finally we scored some more. The game ended 7-0. It was really fun to play at home again. Last time was over a month ago. After the game we went to asses place for dinner and to watch the men's game. They won 3-2 in ot. Now I am home and just spoke w jay:):) time to go to bed soon, cuz tomorrow we are playing leksand!!

Av Kim Martin - 15 november 2013 23:30

7.00 var dags för att vara på bilverkstaden för att justera mina dimljus, men d blev att dom plockade bort dom istället :) sen var d Hg och d var en massa där idag. Våra schweiziskor hade några kompisar på besök. Roligt!! Sen var d hem för att jobba lite hemifrån och mysa lite med bauer. Idag började vi att öva på att ligga ner och d gxik faktiskt helt ok. Jag måste säga att han har blivit mycket bättre på d mesta så d är
Skönt!! På em hade vi is med laget och sen hade några av oss middag och kollade på fotbollen. Synd att d förlorade men d är ju i alla fall en match till! Så än är d inte kört!! Dags att sova :) god natt!!

Too tired to write everything in English. But i hve had a good day, w px and dinner w some of my teammates. Swedens men's soccer
Team played Portugal today in a qualification game for worlds but lost. But they are playing at home on Tuesday, so it's not over yet. Bauer knows how to sit so now I am trying to teach him how to lay down. Now it's time to sleep so good night:):)

Av Kim Martin - 14 november 2013 21:56

Så Jay gjorde sin intervju igår för sitt svenska visum och d gick bra. Den varade bara i 15 min! Hon som intervjuade kände Cecilia Andersson som var målvakt kompanjon med mig under os 2006:):) världen är liten! Hör vi inget från dom denna v, så ska vi ringa nästa v och fråga hur lång tid d tar. Antagligen kommer d säkert säga att d inte vet. Men d borde ju Veta om d tar veckor eller månader! Jobbig väntan!!! Annars idag var dn och hälsade på. Malin var journalisten, och hon är väldigt bra för damhockeyn. En riktig supporter som har följt oss länge. Alltid lika roligt att göra intervjuer med henne. Den kommer troligen ut nästa söndag. Sen har d bara varit coaching, styrka och is. Snart ska jag prata med Jay:):)

So Jay did his interview for the Swedish visa yesterday. It only lasted for 15 min, but it went well. The girl interviewing knows Cecilia Andersson, who was the other goalie at the Olympics 2006. The world is small :) if we don't hear anything this week, we will contact then next week and see how long it will take. They probably won't know. But they should know if t takes weeks or months! It's tough to wait, and not knowing for how long we have to wait...
Other than that I got interviewed by a newspaper today. Even took some Pics of Bauer ;) then coaching, lifting and ice. Now i am gonna call Jay:)

Av Kim Martin - 13 november 2013 22:25

Jag, stef och Asse skulle köra is 10 imorse. 11.30 ringer Asse och säger god morgon haha!! Så är d då man har varit i staterna :) när vi var klara med träning så var d hem för att mysa med Bauer innan vår borta match MIT segeltorp. När matchen började, så hade Jay haft sin intervju för sitt svenska visum. Vet dock inte hur d gick än! Vi vann vår match med 2-0. Kunde lätt ha blivit fler mål om inte ida winkler hade storspelat i målet. Eloge till henne:) men en vinst är alltid en vinst. Nu rullar bussen hemåt!

I, stef and Asse were gonna go on the ice this morning at 10. At 11.30 Asse calls and says good morning haha. Thats how it is when you got back from The states 2 days ago:) after px i spent some tome w Bauer before our away game against segeltorp. At the same time the game started, jay had his interview for the Swedish visa. I haven't heard anything yet! We won our game w 2-0, but we could have scored many more if the the goalie didn't stand on her head. Good for you:) but a win is a win! Now we are on the bus again, going home!

Ovido - Quiz & Flashcards