Alla inlägg under januari 2014

Av Kim Martin - 8 januari 2014 20:29

Bauer och jag hade mys morgon. Gick på en promenad och sen kollade vi på the Numbers station, men den var sådär tycker jag. Sen fick jag äntligen mitt städryck så jag fick ordning på lägenheten:):) vid 15.30 var d dags att åka till hallen för att signa kontrakt för 1217 projektet! Efter d åkte jag och Bauer till hund gården och lekte lite med SIMBA och Morris :):) nu är vi hemma och slappar. Såg precis People like us som jag gillade och nu kollar jag på drömmen om sotji!! Grymt bra :):)

Av Kim Martin - 7 januari 2014 19:18

Uppstigning 4 imorse och vid 11 landade vi på Arlanda. Sen bilade jag och Emilia hem till Linköping igen. Vilade idag från träningen och imrogon har vi ledigt. Förhoppningsvis kan jag bli kvitt min förkylning!!

Äntligen fick jag träffa Bauer igen!! :)

Finally I got to see Bauer again!!:)

Tog hem plocken för att leka lite ;)

Brought the glove home, to play a little ;)

Jag och Bauer hyrde några filmer :):) säger sen hur dom var!!

Me and Bauer rented some movies :):) i Will let you know if they are Worth watching!!

Av Kim Martin - 6 januari 2014 22:02

Träning och relaxing innan finalen mot Finland. Tyvärr förlorade vi matchen med 4-0. Finland spelade riktigt bra och disciplinerat! Going home tomorrow!

Px and relaxing before the final against Finland. Unfortunately we lost 4-0. Finland played really good and were disciplined! Going home tomorrow!

Tydligen fick jag nya skydd idag haha. Där ser man :):)

Got new pads today! I had no idea I would get new ones haha:)

Av Kim Martin - 5 januari 2014 22:41

Idag hade vi is på morgonen. Många är skadade men förhoppningsvis kan dom spela finalen imorgon! Finland vann med 4-3 över Ryssland så det blir Finland imorgon. Annars har vi bara fikat, haft möte och kollat junior vm finalen. Vilken final!! Vi var alla på helspänn!! Jag tycker Sverige spelade bättre och förtjänade Att vinna! Förhoppningsvis tar vi revansch imorgon!

Today we had Ice in the morning. A lot of players are injured but hopefully they can play tomorrow! Finland won over Russia today 4-3, so it's them we are playing in the final. Hopefully we can take revenge!! Other than that we went to the coffee shop, had a meeting and watch the junior game. What a final!! It was so nerve racking and I think Sweden played better and deserved to win!! Hopefully we Will take revenge tomorrow!

[Bild]

Av Kim Martin - 4 januari 2014 23:09

Idag hade vi match mot Schweiz och det blev en spännande match. D är snabba i sina kontringar och är bra på att ta vara på sina lägen. Grahn började matchen men fick inte så mycket hjälp. Tränarna valde att byta efter 1a trots att d verkligen inte var hennes fel. Men ibland måste man göra någon förändring. Det stod då 3-2 till dom. Men vi lyckades att vända till 4-4 och vann tillslut på straffar 5-4. Imorgon spelar Finland mot Ryssland och vinnaren av den möter vi i finalen på måndag kväll. Riktigt roligt att JVM killarna gick till final idag också!! Vi ska försöka se matchen imorgon:):)

We played swirzerland today and they are really fast in their turn overs. Grahn started the game but didn't get much help. They scored really nice goals. The coaches had to make a change even though it wasn't her fault. So I jumped in after the 1st period, when it was 3-2. The game ended 4-4, so it went to over time and than shoot out. emma Eliasson was the only one that scored, 5-4 for us. Finland- Russia is playing tomorrow and we are playing the winner in the final on Monday night! Really fun that the junior boys won today and are playing Finland in the final:) we are hopefully gonna watch the game tomorrow!! :)

Av Kim Martin - 4 januari 2014 10:48

Har inte lyckats komma in på min blogg men äntligen funkade d:) allt är bra här! Varit småsjuk hela turneringen men kunnat köra på ändå. Jag fick stå mot Tyskland och vi vann med 2-0. Sen igår spelade vi mot Österrike och vann med 6-1. Idag möter vi Schweiz och Grahn ska stå igen och jag på sidan. Vi har inte hunnit göra så mycket mer. Det har varit väldigt långa dagar eftersom vi spelat vid 20 båda matcher och dessutom var matchen 1.5h bort igår. Så idag fick vi sov morgon :) jag och pilla kom precis tillbaka från en promenad. Det är väldigt mysigt här, med gamla hus, berg och dalar. Hoppas allt är bra där hemma!!

Havent been able to get on My blog Cuz the internet connection. But finally :) everything is good here! I have been a little sick he whole time but been able to px and play anyways. I played the first game against Germany and we won 2-0. Then we played Austria yesterday and won 6-1. Today we are playing Switzerland and grahn is playing today again. We haven't been able
To do much more. It's been very long days cuz both games have been at 8 pm. Plus yesterday's game was 1.5h away! So today we got to sleep in, and me pilla just got back from a walk!! Hope everyone is doing great at home!!

Bergen i bakgrunden
The mountains in the background

Hotellet
The hotel

Bauer hade d super bra hos fam Jonsson :) tack snälla för hjälpen!! Nu är han hos anna och kommer att ha d lika bra där. Han var lite ledsen att d plockade bort allt julpynt :)

Bauer had a great time w the Jonsson fam:) thanks a LOT!! He is w anna now and he Will have it just has good!he was a little sad that they put away all he xmas decorations :)

Ovido - Quiz & Flashcards