Alla inlägg under mars 2014

Av Kim Martin - 5 mars 2014 21:42

Yesterday was fettisdagen, or you can call is semmeldagen. Down below is semlor :) you do it before you start lent, and its a Christian tradition. Most People don't know much about it or do anything else then eat semlor:) people don't really eat semlor except around this day!!

Av Kim Martin - 4 mars 2014 21:28

Vi fick så sjukt mycket kläder på os. Tyckte jag hade en del hemma men så kom jätte trunken med ännu mer idag!! Idag blev också min logga klar för min målvaktsskola eller vi ska kanske ändra lite på den så ni får vänta lite :) för ni som inte vet så möter vi munksund i semifinalen och Leksand möter Modo. Ska bli grymt roligt att spela första på torsdag. Vi spelar då uppe i Piteå men tack och lov får vi ett chartrat plan och slipper då buss resan på ett antal timmar!!

We got so much clothes at the Olympics. I thought I had a lot at home but then we got our big bag today!! Also my logo for the goalie camp got ready today..or might change a little on it so I won't show it yet:) for you who dont know, we play munksund on Thursday, and leksand - Modo. Our first semifinal game, and it's gonna b really fun. We are playing up north and we usually take the bus for like 16 h but this time we get a charted plane:)

Av Kim Martin - 3 mars 2014 21:54

Hade ett litet möte imorse om
Min målvakts skola. Ska bli jätte roligt tycker jag :) ser verkligen fram emot det! Sen jobbade jag lite med kassarna och sen hämtade jag Jay för att åka till Skatteverket för att få ett person nummer. Allt gick bra :) nu väntar vi på att han ska få hem ett brev så vi kan fixa med bank konto mm. Annars har d inte hänt så mycket. Börjat kolla på homeland igen. Om ni inte har något att göra så kolla d!! På kvällen var d träning och nu ska vi se ett avsnitt innan läggdags.

Had a meeting about my goalie school this morning. It's gone be so much fun. Really looking forward to it :):) after that I worked a little w the bags, and then I went w jay to get his personal nummer, kinda like a social security. As soon as we get it we can set up a bank account and more. Other than that we haven't done much. We started to watch homeland again. If you want a show to watch, I recommend it!!:) at night w had px and now we are gonna watch another episode before bed!:)

Nu har vi äntligen fixat tavlan med Jays ritningar.

We finally fixed the frame w jays drawings.

Av Kim Martin - 2 mars 2014 18:53

Idag då vi kom hem så började det snöa!! Vart kom det ifrån? kan inte tänka mig att det stannar så länge, om det inte redan är borta :) jag köpte b - vitamin tillskott idag, och nu när man har hört om Bäckström så är man ju rädd för att ta allt. Så jag väntar på svar från vår läkare nu, för att vara helt säker. Men samtidigt så kanske inte alltid läkaren har rätt som i Bäckströms fall...även då läkaren Waldebäck är grymt bra. Jag är alltid livrädd!! Vem vet...


Nu håller jag på att sälja min Samsung Galaxy 3 mobil som vi fick på OS. Förhoppningsvis får man en del för den så man kan stoppa undan lite på spar kontot :)


Dags för lite frukt sallad!! sjukt gott med lite Vanilj kesella, eller kvarg!! 

Av Kim Martin - 1 mars 2014 19:12

Igår såg jag och Jay en film som heter homefront oxh jag tycker att den var bra, verkligen värd att se!! Idag har d inte hänt allt för mycket. Imorse kollade jag och Jay på frost, söt film :) sen bakade jag hund godis till Bauer.
Jay and I watched homefront yesterday and I really liked it. Definitely worth watching!! Nothing have really happen today. We watched frozen, and then I made dog treats for Bauer.

Väldigt enkelt med/very easy

- Graham's mjöl/whole wheat flour
- varmt vatten/hot water
- havre gryn/grains
- jordnöts smör/peanut butter

Han tyckte d var super gott :):) he really liked it :)

Sen jobbade jag, Asse, Mille och Julia på herr matchen och gjorde lite reklam för vår semifinal nästa lördag!! Snart kommer några tjejer över för att kolla NHL :)

After that me, Asse, mille and Julia promoted our game at the mens game. Soon some girls are coming over to watch some NHL:)

Bauer myser hos pappa:):)

Bauer is cuddling w daddy :)

Ovido - Quiz & Flashcards