Alla inlägg under juni 2014

Av Kim Martin - 12 juni 2014 20:24

kjöljlö


     

Istället för att åka på E6an hela vägen så svängde vi av på en väg som hette tutist väge. Gud så fint det var!!


         

Jay byggde denna :)

           

Sen kom vi till Lillehammer och gamla OS minnen :)


           


Vi har haft en toppen resa!! Så himla fint. Men tyvärr hade vi lite otur med vädret så stannade inte så länge på alla ställen, och kom därför hem lite tidigare än planerat. Men ska bli skönt att spendera helgen i Linköping :)


Av Kim Martin - 10 juni 2014 22:09

Glömde berätta att imorse då jag var ute på min jogging tur, som jAg har tagit varje morgon, så sprang jag vilse. Bauer har varit med mig varje dag, och d var tur att han var med mig idag så jag slapp vara ensam haha. Vi hittade ett löpspår som jag antog skulle ta mig runt, men d gjorde den inte. Istället var jag ute i 1.40h Kära nån min gammel kropp var mör då jag kom tillbaka!! Jay blev så orolig att han gick runt och letade och tänkte ringa någon för hjälp. Som tur var hann jag tillbaka innan dess. Det var in bara pust och pina utan det var väldigt fint där vi sprang, med vattenfall och allt:)

I was going out for My normal morning jog, but this time me and Bauer got lost and Didnt get back until 1.40h later haha. I was a little stressed but not as Much as Jay (understandable). The run wasnt only Awful, it was Pretty too, With waterfall and everything :)

Av Kim Martin - 10 juni 2014 21:20

Camping spot for the night :)

Av Kim Martin - 9 juni 2014 22:27

Tydligen var det en röd dag i Norge idag haha, vi fattade ingenting då alla affärer var stängda. T.o.m mataffärerna! Blev lite mat på en bensin station innan vi äntligen hittade en restaurang :)

Glömde lägga upp en bild ifrån bröllopet. Forget to put a pic up from the wedding!

Samt när vindrutetorkarna på bilen slutade fungera i regnet men det fixade vi alldeles själva:)

And when the windshield wipers broke in the rain, but we fixed it ourselves :)

Apparently the highwAy stopped and we had to take a Ferry to the other side.

Bauer knows exactly where we are haha poor thing!!

Vi har sett 3 älgar idag!! We have seen 3 moose today!!

Now we are in the tent again!!:) in om i rana!!

Av Kim Martin - 8 juni 2014 21:38

Idag kom vi hem från Finland! Today we came back from Finland

Nu är vi i Kiruna!! Now we are in Kiruna :)

Av Kim Martin - 8 juni 2014 00:18

Time for a wedding in Finland!!:) Tawni and Jussi got Married. I played college hockey w Tawni!:)

Av Kim Martin - 6 juni 2014 23:03

Tack för en mycket trevlig kväll och morgon! Jätte snällt att vi fick stanna!!:)

Mot Piteå!!:)

Hörde om ett glass ställe i Skellefteå som man borde åka till. Så vi testade :) jag såg Jays glass och sa att så stor behöver verkligen inte jag så sa en liten och den var typ lika stor haha

Så Bauer fick smaka lite :)

Nu är vi hos Elin i Piteå och imorgon blir det mer bil. Jätte mysig kväll och roligt att få träffa henne igen:)

Av Kim Martin - 5 juni 2014 23:07

Idag började vår 10 dagars bilsemester till norr Finland, sen norra Norge och sen hela vägen ner till Göteborg och sen hem. Innan vi åkte iväg idag så hann jag med att köra mitt långa konditions pass och sen ta Bauer till veterinären för piller han måste ta för att åka in i Norge. Sen efter det blev första stoppet i Nyköping där vi handlade på oss en massa som kan va bra att ha med sig på resan. Sen blev d Sthlm där jag stannade oxh träffade min sjukgymnast. Efter att ha fått lite övningar så rullade bilen vidare till Gävle där vi träffade Angelica och joa som för den delen kommer att bli föräldrar snart. Så kul oxh jag längtar verkligen! Nu ligger jag i en söt liten stuga i Sundsvall hos fam Uden johansson. Än så länge har bilsemestern varit grym. Vi har blivit väldigt bra omhändertagen av alla och det har varit jätte roligt att få ha träffat alla igen!!
Dags att sova :)

En liten stuga som d har på tomten :)

Ovido - Quiz & Flashcards