Alla inlägg under mars 2014

Av Kim Martin - 31 mars 2014 18:24

Ett jätte grattis till Jenni Asserholt som fick årets hockey tjej!! Grymt roligt och välfötjänt. Som hon har slitit i så många år och fortfarande orkar göra. Lagkapten för både Linköping och Landslaget. Jag hoppas verkligen att hon fortsätter att spela för vi behöver såna som "Asse" :)


A big congrats to Jenni Asserholt for being named the hockey womens player of the year!! Really fun and she definitely deserves it. She has given so much to womens hockey for so many years and that she still have the motivation to keep going. No one works as hard as her. She is the cpatain for both Linköping and the national team. I really hope she will keep playing, cuz we need players like "Asse" :)


 

Några bilder som Jay hade på sin mobil :)

Some pics Jay had on his phone :)

     

Efter en jogg, som kändes ok i hälsenan men stelt i höften, och lite jobb så åkte vi med Bauer till hundparken. Som vanligt lekte han med sin "bror" Texas :)


After a jog, that felt ok in the achilles but the hip was stiff, and some work we took Bauer to the dogpark. As usual he played w his "brother" Texas :)

 

Av Kim Martin - 30 mars 2014 21:26

Bilder från idag! :)


Picture from today :)


       

Av Kim Martin - 29 mars 2014 19:47

Kanon fint väder menas med att vara mycket ute, och d har vi idag! Först gick jag en promenad med Bauer i 40 min, träffade dante efter d. En annan fransk bulldog som en av fotbolls tjejerna i stan har. Gud så dom lekte! Va hemma ett tag och slappade sen gick hela familjen ut på en jogg. jätte mysigt:) sen gick vi till hallen för att se juniorerna spela. Väldigt skön dag!!

Nice weather means being outside, and that we have today. First I took Bauer for a 40 min walk and after that we met Dante who is another frenchie in town. They wouldn't stop playing. Were home for awhile, and after that the whole family went for a jog. How cozy :) then we went to the rink to watch some hockey. A very nice day!!

Va och kollade på j18 mot Skellefteå. Watch under 18 Linköping win today.

Tittar nu på junior tjejernas match mot Finland. Väntar just nu på övertid!! Kämpa!! Jätte roligt att se Sarah och Julia göra så bra ifrån sig i målet. Framtidslöften!!

Watching the junior girls play against Finland. Waiting for ot!! Come on!! really fun to see the goalies do great in net. Future national team goalies!

Av Kim Martin - 28 mars 2014 19:19

Kanon dag i Göteborg med bror och familj + Jay och Asse:) fint väder också!! Kvällen avslutades med lite barnvakt. Så mysigt att vara med leonie!!

Great day in gothenburg w bro and his fam + Jay and Asse :) nice Weather too!! The night ended w baby sitting. So fun to See leonie again!!

Av Kim Martin - 27 mars 2014 22:57

Innan våran Göteborg resa så körde jag oxh Jay företags hockey. Men denna gången var jag utespelare! Grymt kul :):) grabbarna tyckte att jag skulle skriva i mitt kontrakt att jag kan vara både utespelare och målvakt haha. HÄndelsefull dag men riktigt bra!! Jätte roligt att träffa nathalie och leonie :):) blir mer imorgon!!

Ullared :)

Allt vi köpte

[Bild]

Sen vann Linköping match 7 över Frölunda.

Av Kim Martin - 26 mars 2014 20:17

Imorse hade jag möte med Desai ekonomi ab:) grymt bra hjälp så att jag gör allting rätt nu med mitt företag. Tack så mycket stefan!! Efter d åkte jag och Jay och levererade LHC kassar. Sen har vi bara varit hemma! Kollar game of thrones och myst med Bauer! Bokade också hotell inför Tawnis bröllop den 7 Juni I oulu. Längtar :):)

This morning i had a meeting w an accountant that's gonna help me w my new company. He was great:) then me and jay went and delivered bags, and after that we have just been home. Watched game of thrones and cuddled w Bauer. We also booked a hotel room for tawnis wedding June 7th in Finland. Can't wait :)

Bauer Tror tt Han är en katt :):)

Bauer thinks he is a cat:):)

Lagade taco paj idag

Made taco paj

Av Kim Martin - 25 mars 2014 22:11

Lite nya saker...svarta tavlan så jag lätt kan skriva upp saker jag behöver eller måste komma ihåg :)

Some new stuff..a chalkboard so I can easily write stuff I need or have to remember :)



Something nice to the bedroom :)

något fint till sovrummet :)

     

Blev bjudna till asklings loge idag! Tack snälla Henke och tack snälla Jenny för att du tog hand om Bauer. Hoppas på mer häng med er:)


Got invited to watch the game in a friends box. Thanks a lot Henrik and thanks a lot Jenny for taking care of Bauer. Hopefully we will keep hanging out :)

   

Linköping vann matchen, så nu hoppas vi kunna åka ner och kolla matchen i Göteborg på torsdag. 

Linköping won today, so now we are hopefully going to Gothenburg to watch the last game in the series.


14 målvakter har anmält sig till min mv skola..bara 6 platser kvar :) Så skynda er!! Jätte roligt att så många vill komma :)

14 goalies have already committed to my goalie academy, so its only 6 spots left :) so hurry!! Really fun that so many wants to come :)


 


Av Kim Martin - 24 mars 2014 21:49

Imorse gick jag och Bauer ut på en jogging tur. Måste säga att han gjorde d helt ok :) för mig själv kändes d helt ok i hälsenan, förhippningsvis gör d det imorgon också. Ska testa jogga lite nu när man inte har säsong och kan vila när man vill. Sen hade jag möte och så åkte vi med Bauer till hundparken och sen till Ica maxi. Bauer har blivit hela 11 kg tung :) ingen lite valp längre!! På kvällen hade vi ploj träning! Grymt roligt var d!!

This morning me and Bauer went out for a jog, and i must say that he did really well :) for myself it felt pretty good w my Achilles, and hopefully
It will stay that way. I am gonna try to keep jogging now when there is no season and when I can rest whenever. After that I had a meeting, went to the dog park and to the grocery store. Bauer weighs 11 kg now so he is not a puppy anymore!! at night we had a fun practice where I played out and Asse and myggan in net:)

Skapa flashcards