Alla inlägg under december 2013

Av Kim Martin - 31 december 2013 18:54

Efter en morgon träning med damkronorna så har vi haft en mys dag med junior vm och relaxing. Skönt att ta d lite lungt och umgås med laget:) snart är d dags att göra sig iordning för middag och invänta d nya året! Har så underbara människor omkring mig! Gott nytt år :):) tror 2014
Kan bli ett kanon år!!

After px this morning, we have had a very relaxing day. Watched a LOT of world juniors and just hanging out w the girls. Great day!! Soon we are gonna get ready for our new years dinner!! I have so many great People around me! Happy new year to everyone!! :):) i think 2014 can b a great year!!

Av Kim Martin - 30 december 2013 21:53

Efter att ha mått illa sen igår kväll så känner jag mig äntligen lite bättre. Sån befrielse!! Hoppas d förblir så:) idag hade vi träning och match. Mötte Norrtäljes u16/j18. Jag stod för killarna och Valle för tjejerna. Vi torskade med 3-1 och skotten 17-34 för tjejerna. Kändes bra trots att jag mådde illa och d var riktigt roligt att spela match igen!! Får se om jag och pilla kan övervinna dessa sängar och sova gott för en gångs skull hahah!!

Av Kim Martin - 28 december 2013 21:00

Efter en ganska sömnlös natt då Bauer har legat i ansiktet på mig, lyckades jag ändå köra mig, Asse och Mille till Norrtälje för läger med damkronorna :) grymt roligt att vara med alla igen!! Riktigt härligt gäng:) efter 2 ganska täta ispass så ligger jag nu på hotell rummet och kollar på Ryssland - Schweiz! Pilla är återigen min roomie :) får se hur mycket vi sover detta läger haha:):) roligt att d var en tjej turneringen i samma ishall också. Får se vilka av dom som spelar i landslaget en vacker dag!!

Didnt sleep Much today Cuz Bauer was in My face all night haha. But I still managed to drive me, Asse and Mille to north of Stockholm for a camp w the national team. After 2 kinda close ice session, I am finally relaxing a little at the hotel. Pilla is once again my roomie :):) we will see how much we will sleep this time haha! It's really fun to be w the girls again!!

Av Kim Martin - 27 december 2013 20:33

Idag åkte mamma och pappa hem. Till och med Bauer var ledsen över att dom åkte. Han satt vi dörren och grät en stund innan han kunde komma till mig och sova lite till :) Jag har haft ett par väldigt härliga dagar med min familj och det var längesen vi kunde umgås så mycket! Men idag var det dags för träning igen. Men dock var vi inte så många haha. Jag, mille och sen asse som kände lite på grejerna efter lite skade bekymmer, och sen Daniel var där och hjälpte till. Tyckte att det blev en bra träning där man fick svettas lite :) Innan så var jag i parken med Bauer och vi åter träffade på texas. Han är också en fransk bulldog men några månader äldre. Vi kom in på ämnet hockey och en av ägarna i hagen sa "men är det inte du", från det ena till det andra började vi prata lite om OS och andra läger. När jag sa att jag kanske kommer att vara borta i en månad, så sa hon med Texas att "vi kan ha honom" :) så nu när jag kommer hem från detta läger ska vi byta nummer och så ska bauer få testa på att få vara hemma hos dom! Hoppas att det funkar för i såna fall har jag troligen hittat en till hundvakt :)


Mom and dad left today. Even Bauer was said when they left. He was sitting by the door crying for awhile, before he decided to come back to me and sleep a little more :) I had a couple of great days w my family and it was a long time ago we hung out for this long! But it was time to start practising again. We werent that many haha. Me, Mille, and Asse skated a little, after being hurt for awhile, and Daniel helped out w some drills. I thought it was good! Got some sweat going :) Before that I was w Bauer in the park to meet texas and the other dogs again :) Texas is a french bulldog that is a couple of months older than Bauer. we started to talk about hockey, and one of the the owners asked "but isnt that you", from one thing to another we started to talk about Olympics and other camps. When I said that I might be gone for a month, the girl w the other french bulldog said that we can watch him then :) So when I get home from this camp, we are gonna exchange numbers and then Bauer is gonna go home to them and we will see how it works! Hopefully it will work out because then Bauer will probably have another dog sitter :)

Av Kim Martin - 26 december 2013 18:03

Idag slappade vi ända fram till 11.30 Grymt skönt att få ta det lungt! Daniel, som är fystränare för oss i landslaget sa åt mig att vila 24,25,26, så nu ska det bli grymt skönt att träna igen. Känns som man inte har kört på evigheter hahah. Jag hade faktiskt lätt kunnat köra redan den 25e, men kanske vettigt att vila lite och få motivation och återhämtning. 


We realxed until 11.30 today. Really nice to relax but I am ready to start again! Daniel who is our workout coach in the national team told me to rest 24,25,26. I defintely could have started the 25th, but maybe smart to rest, to get some motivation and recovery. Feels like I havent worked out in forever haha. 



   Bauer träffade sin bror idag :) det kände inte riktigt igen varandra men kul hade de! Bauer var väldigt på i början men sen tog Boris över lite haha! Jätte roligt, och förhoppningsvis kan dom alla 4 träffas någon gång! efter detta åkte vi tillbaka till Linköping. Ikväll blir det ännu mera slapp och kolla JVM!!


Bauer met his brother today :) they didnt really recognize eachother but  they had lots of fun. Bauer was dominate in the beginning but in the end Boris took over hahah! It was really fun, and hopefully all 4 of them can meet some day! After this we drove back to Linköping. Just gonna relax and watch the juniors!!

Av Kim Martin - 26 december 2013 00:34

Super bra dag nere i Göteborg!!

Great day in gothenburg!

Är i Göteborg hos bror och självklart hamnade man i en ishall haha. De tränade idag för imrogon åker d till Skellefteå för match!

I am in gothenburg w My fam to visit My bro. And of course we ended up in a rink haha. He had px today necause tonorrow its game day!

Mina julklappar plus våffeljärn och en radio. Allt som jag ville ha:):) jag ska tydligen vara försöks kanin på dom till höger. Så ska testa dom nu på lägret och sen ge feedback.

My xmas gifts plus a Waffel maker and a radio. Everything I wanted :) the ones to the right i am gonna try, and then give feedback. Its new on the Market so they want to know how they work.

Av Kim Martin - 24 december 2013 20:33

Super skön dag :)

Hoppas alla har haft en toppen dag precis som jag!

God jul:)

Av Kim Martin - 23 december 2013 19:28

Imorse körde jag styrka med Mille 

Did lifting w Mille this morning


Video på Bauer, synd bara att jag är med i bilden haha. Inte så fräsch efter duschen :)

Video of Bauer, too bad I am in the pic hahah, doenst look too good after showering :)



Köpte en ny byrå igår

Bought a new drawer yesterday


 


Jag och pappa var och såg Hobbit. Jag tycker att dom är riktigt bra...så jag är glad att det kommer att bli en tredje!! Riktigt lång men som sagt grym :)


Dad and I went and saw The Hobbit today. I think they are really good, so I am happy that it will b a third one!! Really long, but like I said, Awesome :)

 

Duschade Bauer idag och föröskte göra honom lite fin,  men det gillade han inte haha.. SÅ den satt inte på allt för länge :)


Showered Bauer today and tried to make him pretty, but he didnt like that haha...so he didnt have it on for very long :)


 
 

Skapa flashcards