Alla inlägg under augusti 2013

Av Kim Martin - 30 augusti 2013 22:11

Upp tidigt på morgon för att vara mv för Vendela på hg. Sen var d dags för att köra mina sista riktigt långa intervaller. Det var sjukt jobbigt i benen idag!! Nästa vecka är d lite kortare! Sen hände d inte så mycket förrän kvälls träningen började. Efter isen gxik vi några st ut och åt:) tidig match imorn!

Tyvärr förlorade Tjejerna mot Ryssland idag med 4-1. Sista i öppen kasse! De hade tydligen spelat bra och d hade varit hyfsat jämnt. Det var små marginaler som avgjorde! Valle fick matchens:) grattis!! Verkar som att d är mv turnering:):) ett jätte lycka till imorn!! Stora kramar

Got up early today to coach Vendela at the hockey school px. After that I did my last conditioning w long intervals. It was really tough for the legs today!! Next week is a little shorter intervals. Nothing really happen until the evening px. After the ice, some of us girls went out to eat:) early game tomorrow!

Unfortunately the girls lost against Russia today. 4-1, with the last goal in an open net. The girls played good and the game was pretty even. Some individual mistakes. Valle got the player of the game and it seems like its the goalies tournament :) good luck tomorrow!! Big hugs!

Av Kim Martin - 29 augusti 2013 21:53

Fick precis rapporter om från damlandslagets tunering i Finland. De vann över Tyskland idag. Matchen hade börjat lite stressigt men sen blivit bättre. Jenni Asserholt, Johanna Olofsson och Lina Wester gjorde Sveriges mål. Har tyvärr inte fått uppgifter om vem som stod, men den som gjorde det måste ha spelat bra :) en nolla är alltid en nolla ;) Grattis till den som stod! Fortsätt såhär nu och ett stort lycka till imorn mot Ryssland. 


Min dag har varit såhär. Tränade imorse, styrka på programmet. Det kändes faktiskt helt ok, ökade lite igen så det var roligt. Sen så hade jag jobb möte och signade ett nytt kontrakt för projekt ledare för LHC kassen. Börjar att jobba på måndag. Hann hem och ta det lite lungt. Jobbade på min lilla bok, kan man väl kalla det :) Jag håller på att skriva lite om min karriär och sen är det några motståndare, medspelare, vänner, familj och tränare som har skrivit lite om vad dom kommer ihåg av min karriär. Något som kommer att vara roligt att läsa när jag sitter i min gungstol :) 15.30 var det dags att åka ner till hallen igen för MV tränare. Sen var det dags för fys och is med tjejerna. Nu har jag precis skypat med Jay, alltid lika skönt och roligt att prata med honom. Snart kan vi prata face 2 face eftersom han kommer på tisdag :):)


Just found out that the national team won over Germany  3-0 today. Their first game in the tournament they are playing in Finland. Sweden played stressed in the beginning but got better after awhile. Jenni Asserholt, Johanna Olofsson and Lina Wester scored Swedens goals. Havent heard who was in net, but whoever played must have played good :) a shotout is always a shotout ;) Congrats to who ever played ! Good luck tomorrow against Russia!!


My day has been like this. I worked out this morning, lifting was on the scheduale. It felt pretty good. After that I had a job meeting and signed a new contract as a project leader for the LHC bag. Same job as last year. I am starting on Monday. Then I had time to go home for a bit. I worked on my little book :) I am writing about my career and then some teammates, opponents, friends, family and coaches has written a little about what they remember from my career. Something that will be fun to read when I get older :) At 3.30 it was time to go down to the rink again to coach the goalies. Then it was time to work out and ice w the girls. I just skyped w Jay, and it always feels so good to talk to him. Soon we can talk face 2 face because he is coming on Tuesday :)

Av Kim Martin - 28 augusti 2013 21:45

Har inte hänt så jätte mkt idag! Städat, tränat och haft några vänner över på middag. Super trevligt!! Kollade på idol för första gången och bard är ju helt sjuk haha. Kära nån vad han kan kläcka ur sig saker?!

Haven't don't too much today! Cleaned he apartment, worked out and had some friends over for dinner. It was really fun!! Watched idol for be first time and one of the judges are crazy. He is saying stuff, that should not be on tv!

Var tvungen att gå av isen igår efter en timme och foten kändes inte toppen imorse heller. Så jag tänkte att Jag skulle vänta och se hur foten kändes efter lunch och den kändes ändå hyfsat bra. Så bestämde att gå ut och testa och d gick bra:)

I had to leave px yesterday after an h and the foot didn't feel great this morning. So I decided to wait and see how it felt after lunch, and it felt pretty good. I decided to go out and try and it felt fine:)

Så himla söta, så jag var bara tvungen att lägga upp den. Ska bli super roligt att få träffa er snart:):)

I just had to put this on The blog, because they are so cute!! Its gonna b so Much fun to See you soon:):)

Av Kim Martin - 27 augusti 2013 15:41

Målvakts tränare imorse, iväg och handla mitt nya överdrag till säck, hem för att äta och fixa med bröllopet mm. Tillbaka till hallen för ett jobb möte, sen mv tränare igen nu om 20 min. Sen är d fys och is ikväll med tjejerna:):)

Goalie coach this morning, the went and bought that new cover, home to eat and fix w the wedding and some other stuff. Back to the rink for a job meeting, the goalie coach again in 20 kin. After that I have off ice and ice w the girls:):)

4x6 45 kg nytt rekord på frivändning efter skadan:)

New record in hang clean after the injury:)

4x6 50 kg nytt rekord i benböj fram:)

New record in front squats:)

Köpte nytt fodral till min säck som man sitter på:)

Bought a new cover to my bag that you sit in:)

My man is coming in a week:):)

Av Kim Martin - 26 augusti 2013 15:12

Efter träningen så åkte jag på ett möte. Sen har jag bara varit hemma och fixat med lite olika saker, framförallt med bröllopet. Har även haft tvätt stuga. Ikväll är d dags för rehab och is:)

After px I had a job meeting, and after that I have just been home. Fixed some stuff w the wedding and done laundry. Tonight is rehab and ice px:)

Idag var d 4x10 min intervaller med 2 min vila. Det kändes faktiskt bra i foten så d kändes jätte skönt! Förhoppningsvis så känns d även bra på isen ikväll!

I had 4x10 min intervals today w 2 min rest. My foot felt pretty good:) hopefully it will feel good at px tonight too!

Av Kim Martin - 25 augusti 2013 17:41

Helt otroligt att han kan spela på så hög nivå!


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article17349993.ab


An article about a player that only has one arm, and he is trying out for Denver cutthroats.

Amazing!!!

Av Kim Martin - 24 augusti 2013 22:59

Jay booked his flight ticket yesterday,so he is coming sep 3rd:):)

Natt vandring:)

Our night walk:)

Team building:)

Our youngest twins made a song about us. You might here it later;) it was great!!

Av Kim Martin - 23 augusti 2013 17:05

Jag och Jay fick en fin bröllops present. Fattar färgerna va?:) annars har d varit väldigt mkt fixa idag, med bröllop, helförsäkring, adress ändring mm. Har även hunnit jobba lite, och såklart mitt sista långdistans pass. Får se hur d går att köra intervaller nu! Snart är d dags att åka på träning och efter d ska jag, Denise och Asse köra kvälls vandring. Kolla att allt är lungt på stan:) vi ska inte festa utan vi ska jobba för Lhc.

Jay and I got a really awesome wedding gift:) get the colors?:) other than that I have fixed a lot today, home insurance, wedding, changed my address and much more. I even had time to work a little, and I also did my last long distance workout. Next week it's intervals! We will see how that goes :) time for px soon and after that I, Denise and Asse are gonna do the night tour and make sure everything is fine on the steets. We are not gonna party haha, its for The team:)

Skapa flashcards