Alla inlägg under september 2013

Av Kim Martin - 30 september 2013 22:19

Efter att ha pratat om min ätstörning som jag hade för något år sedan för arla idrottshjältar som finns att ladda ner i AppStore, så kom d ut idag i övrig media. Jag har inte hållet d hemligt men d har inte funnits en anledning till att ta upp d! Men nu kändes d rätt. Jag lärde mig mycket av dom åren och jag känner att jag nu har hittat en bra balans i min vardag. Kan Jag hjälpa andra som är i samma situation så vill jag gärna göra d. Det är inget att skämmas över. Lyssna på din kropp, och va nöjd med den!! Du lever bara en gång!

Mer ska komma i bland annat Expressen imorgon!

Expressen

Aftonbladet!

Av Kim Martin - 29 september 2013 20:16

Söndags mys :) körde ström maskinen och sen lät jag jay filma så man ser hur det ser ut nu. 


Cozy Sunday :) did the stim machine and then Jay video taped me to see how I am doing. 



Såhär såg det ut för en vecka sen!

This was a week ago!
 
 

Av Kim Martin - 29 september 2013 19:05

Idag hade vi match Mot Modo och tyvärr förlorade vi med 4-0. Ny dag imorgon och nya möjligheter till att bli bättre! Sen åkte jag och Jay och storhabdlade för den nya v. Gjorde en super god efterrätt.

Lägger skalade äpplen i ugnen med kanel på. Runt 30 min i 200 C.
När d är klara så lägger jag dom i en skål med lite vanilj kesella. Grymt gott:)

Nu ska jag och Jay se på amerikanska football!

We played Modo today and lost 4-0. New day tomorrow w new possibilities to get better! After that me and Jay went grocery shopping for The week. I made a really good dessert today!

Peel apples and put them in the oven w cinnamon on top. for about 30 min in 200 degrees C. Then put them in a bowl w something called vanilla kesella. Super good! Kesella is the new thing here and supposed to be good for you, and contain lots of protein. The flavored ones are not as good but still better than ice cream for example.

Me and jay are gonna watch football now!

Av Kim Martin - 28 september 2013 21:59

Angelica och joa kom igår kväll. Super roligt att ha dom här:):)

Angelica and joa came yesterday and its awesome to have them here:):)

Skrev på dessa kontrakt!

Signed contracts to kids that agreed that they won't drink or take drugs until they are 18. For that they got a season ticket!

Va lite kö till d:)

The Line up:)

Sen var d alags match där Lhc vann i Sudden med 5-4! Efter d såg jag våran match och vi vann med 12-1!

Watched the men's team play against Brynäs, and win in ot! Then we played and we won 12-1!

Av Kim Martin - 26 september 2013 21:05

Idag kommer en ny app ut som heter Arlas idrottshjältar som man kan ladda ner i AppStore. Bland annat får du höra mig, Jonas Bergqvist, andre myhrer med flera! För att kunna lyssna så måste man röra på sig, stannar du så stoppar den:) det är mycket om min karriär, och några saker som många inte vet om mig.

A new app is coming out today in the AppStore. It's interviews w me and other athletes here in Sweden. To be able to listen to the interviews you have to move, if you stop it will pause:)

Av Kim Martin - 25 september 2013 20:33

Testade den här idag på gymmet! Man tar bort lite av sin vikt så att man inte belastar lika mycket. Riktigt häftigt och jag kan sprinta i den:) nu ska jag ta bort ett spring pass utomhus och köra denna en gång i veckan istället!

Tired this one at the gym today!! You take away some of your weight so you don't put too pressure on your joint, like my foot! It's really cool and I can do sprints in it:) I am gonna take away one of my outdoor running sessions and do this once a week instead!!

Did some rehab too! And did some intervals but took it easier because my throat is still sore.

Körde rehab också! Och körde lättare intervaller eftersom jag fortfarande har lite ont i halsen.

Va till Coop extra idag och hjälpte till. Gjorde även lite reklam för oss damer :)

Promoted for The club team today at a grocery store. Also did some promotion for the women's team:)

Av Kim Martin - 24 september 2013 21:08

Vaknade upp och gick till sjukgymnasten. Men inget nytt hände men ska testa en maskin på gymmet imorgon. Sen iväg till hallen för att köra styrka. Kändes som att jag inte hade någon energi idag. Riktigt trött och d känns som att hals ont börjar komma tillbaka. Förhoppningsvis försvinner det under natten!! Kom hem åt och sen iväg för att fixa bilen. 830 spänn för att fixa några lampor!! Sen hem och tog en tupplur innan jag var tvungen att åka till hallen igen för att coacha.hem för att äta middag och sen tillbaka till hallen för lagfoto:) kolla in alla bilderna :):)

Köpte ny mössa idag:)

Av Kim Martin - 23 september 2013 21:50

Imorse var jag spelande coach:) såklart blev det en del målvakts övningar. Ett perfekt tillfälle att nöta på saker. Förkylningen sitter fortfarande i lite så pulsen var uppe i varv haha. Men inte ont i halsen idag så då är det lungt. Efter träning körde jag rehab, känns som jag inte har gått så jätte mycket framåt, men samtidigt känns det bra på isen :/ Det är några saker som bekymrar mig med foten, som jag ska ta med sjukgymnasten när jag ska dit imorn bitti. Sen var det dags för mig att slita lite, inte lätt att jobba 2 timmar om dagen :) men antar att hockeyn tar upp en del tid. Sålde lite kassar idag så det var roligt. Sen hann jag hem en stund för att äta, innan jay och jag gick på massage. Vi fick presentkort i bröllops present från laget som vi använde idag. Gud va skönt det var!! Åkte och hämtade mitt nya körkort så nu är allt sånt fixat i alla fall. Hem en snabbis för att slappa och hämta middagen (en middag som många tyckte såg gott ut på träningen). Sen var det dags för att åka till hallen för intervaller och is. Vi körde 200 m intervaller, men skillnaden från dom jag brukar köra så körde vi snabbare men färre. Även då jag tog det lugnare så kände jag av det på isen och även nu efter. Så får tänka mig för nästa gång! Efter isen så hade jag lovat att titta på en U16 målvakt som skulle träna med J18 bredd. Kollade en halv timme sen hem för att äta kvällsfika och kolla sporten. Snart läggdags för en ny dag imorgon. 


Middag

Kyckling med pesto, med tomat, gurka, feta, rödlök i en tortilla och lite gräddfil. Grymt gott var det faktiskt :)


This morning I was a playing coach:) obviously there were a lot of goalie drills. A really good oportunity to work on some details. I still have a cold, so my pulse was high all the time haha. After px I did rehab. It doesnt feel like I am moving forward that much, even though it feels good on the ice :/ There are some things that is bothering me, which I will ask the physio about tomorrow at my appointment. Then it was time to go to work. Its not easy to work 2 h a day haha. But hockey takes up a lot of time though! Sold som bags today, so that was good! Me and jay had time to go home for a bit, and eat before we had to go to our massage appointment. We used the gift card thatwe got from the team as a wedding gift. It was amazing! After that we went and got my new driving license. Home quick to relax and get our dinner (which everyone thought looked delicious at px:)). Drove to the rink for intervals and ice. We did 200 m intervals today, but did them differently than I am used to. We ran quicker but did less, and I dont think it was the greatest for my foot. Felt it on the ice and still feel it. Oh well I learned my lesson. After the ice session I had promised to watch one of the goalies from U16 px with the U18. Watched half h, then home to eat some and watch the sport news. Time for bed soon, and a new day tomorrow!


Dinner

Chicken, pesto, tomatoes, cucumber, red onions in a tortilla w some sour cream. Really good!!

Skapa flashcards