Alla inlägg under november 2013

Av Kim Martin - 30 november 2013 18:38

Härlig morgon och en bra uppladdning inför seriefinalen mot Modo idag. En mycket spännande match där jag tycker att vi hade ett litet övertag. Men modo hade flytet med sig och går vinnande ur striden. Tyvärr så blev det ett tråkigt andra mål för dom där jag håller på att fixa mina handskar men pucken släpps ändå och när jag vänder mig om så är modo spelaren redan vi blåa. Tråkigt men jag kunde ha varit smart och inte satt på mig handskarna igen eller skrikit till. Men det såg ut som att de väntade. Man lär av sina misstag!! Det var också en annan konstig situation där vi gör mål (tar i inne ribban), men domarna blåste inte av utan fortsätter spelet, men sen gör vi mål igen. Så då dömer dom för första målet och inte andra, och backar tillbaka tiden. Frågan är om d hade dömt mål om vi inte gjort det andra målet?! :) Men helt klart en riktigt bra match, med hög fart och intensitet. Grymt roligt att spela såna matcher. Valentina blev modos matchens lirare och Emilia blev våran, välförtjänt! Ny dag och en ny match imorgon!! 

Av Kim Martin - 29 november 2013 21:27

Agerade tränare på träningen imorse eftersom vi bara var 2.5 utespelare och en målvakt (linnéa har gips på ena armen!) så vi Körde slut på Vendela:) grymt bra jobbat!! Sen körde jag lite styrka innan jag kelade med Bauer. Vi hade tidig träning idag så han inte göra så mycket mer innan d var dags att åka tillbaka till hallen. Precis pratat med Jay och jag hoppas verkligen att han kommer tillbaka snart! Saknar han sjukt mkt!!

I was the Coach at the morning px today because we were only 2.5 players and a goalie (linnéa has a cast on one of her arms). So we did a LOT of goalie drills and shots. Good Job Vendela :):) after that i did some lifting before cuddling w Bauer. Didnt have Much time before it was time to go back to the rink for ice w the team! Just talked to Jay and i really hope he comes back soon. I really miss him!!

Bauer snodde lowas napp igår hahah

Jul middag med laget, funktionärer, sponsorer, herrlaget mm. Mycket trevligt! Tack alla ni som jobbade!:)

Xmas dinner w the team, mens team sponsors and more. Very nice evening! Thanks to everyone working :)

Av Kim Martin - 28 november 2013 22:15

Igår var jag på thanksgiving middag, jätte god mat och trevligt!! Men d roligaste var när anna skulle hämta mjölk och sen skulle latja lite och sen flyger rätt mot bordet, på ett glas och rätt på mille. All mjölk flyger ut:) hon höll högst upp på mjölken så fliken öppnar sig hahah!! Idag har också varit en super dag!! Is 7.30-8.25 buter hall för att köra med killarna 8.30-9.10:) sen jobba lite och hänga med Bauer till 2.20 tiden. Lämna Bauer för att ta mig till hallen för intervaller och coachning. Sen var bror i stan för att möta Lhc. Alltid lika roligt att se honom :) efter d var d iväg till Hanna Dahl för lite middag. Ännu en super god middag och jätte trevligt sällskap. Toppen dag helt enkelt :)

Yesterday I was at a thanksgiving dinner at anna and Mille. Really good food and good company! But the best thing was when anna was playing w the milk and it flew and crashed into the table and splashed all over Mille haha. She was holding onto the top of the milk so it open and she lost it haha. Gosh it was funny;) today has been another great day. Had ice 7.30-8.25 and then I changed rink to px w the boys 8.30-9.10 Worked a little after that and just hung out w Bauer until 2.20 Then left him to a teammate to go back to the rink for intervals and coaching. After that I saw my brother who was in town cuz his team played Lhc! Always fun to see him :) at night I had another dinner but this time at Hanna Dahl. Again, really good food and company :):) great day!! :)

Torkat upp d mesta här:)
Cleaned most of it here:)

Av Kim Martin - 27 november 2013 15:00

Igår fick jag reda på att jag ska med till nästa landslags läger:) ska bli så sjukt roligt att vara med igen! Har inte spelat en landskamp sen innan vm och den spelades i april. Lägret är i Örebro 10-15/12!

Yeaterday I found out that I am gonna b at the next national team camp :) it's gonna b so much fun!! Haven't played a national team game since before worlds, which was in april. The camp is in Sweden 10-15/12!

Bakade lite idag:):)

Elins sms råkade följa med :)

Av Kim Martin - 26 november 2013 21:50






 

Bauer på äventyr :) 


 

Ja nu har jag köpt julpynt :)! Det ör ju trots allt första advent på söndag!!


           


I lördags morse vaknade jag upp och hade ont i foten, eller den kändes konstig. Det gick över sen på

 söndagen men kom tillbaka imorse. Jag vet att jag skulle vända mig om i sängen inatt och då kändes det som att någon satte en kniv i foten på mig. Tänkte inte mer på det för det har hänt förut men denna gången har det gjort ont hela dagen. Så jag ringde och fick en tid på Health care och de tror att det är något med en nerv i foten. Fick en rehab övning och sen testa tejpa i några dagar. Hoppas det hjälper och att det försvinner. Men så länge det går att spela. Har bra kontakt med sjukgymnaster hemma i sthlm också, så det är under kontroll :)


I woke up Saturday morning, and my foot was hurting. Or it felt weird! it felt better on Sunday, but it came back today. I know i turned around in bed and it felt like someone put a knife into my foot. I didnt think about it too much, beacuse it have happen before. But this time it has been hurting all day. So I called and got a time to see a physio. They think its a nerve in the foot. Got some rehab stuff and they told me to tape my foot. Hopefully it will go away soon. But as long as I can play. I have good contact w physios back home in Sthlm so everything is under control :)


Av Kim Martin - 25 november 2013 19:47

Jätte roligt att det har blivit lite mer om damkronorna i media. Allt är inte positivt men man har hört uttrycket "all media är bra media" :)! Jag tycker att Valentina och Grahm svarade jätte bra på sina frågor, och frågan på om vi tränar eller inte, kommer alltid upp. Ni ska bara veta hur mycket tid vi lägger ner på träning! Följ gärna oss under en vecka. Roligt att SVT följde matchen mellan Modo - AIK. Hoppas det blir fler gånger!


http://www.svt.se/sportspegeln/se-program/sportspegeln-23?autostart=true


En annan riktigt bra artikel som egentligen är det samma för dom flesta lagen. Jätte bra att det tas upp!


http://www.expressen.se/sport/hockey/skilda-varldar-for-modos-hockeylag/


idag tog Bauer sin vaccinations spruta, så nu får han leka med andra hundar :) Gick jätte bra!! Vi har haft en riktig mysdag med promenader, storhandling och jul shopping. Sen hem för städning och tvättning. Nu myser vi i soffan med tända ljus!! 


Bauer got his vaccination shot today, so now he can play w other dogs :) it went really well! We have had a very cozy day w walks, grocery shopping and xmas shopping. In the afternoon we cleaned and did laundry. Now we are cuddling on the couch :)

Av Kim Martin - 24 november 2013 16:12

Ännu en bra dag med laget, med ytterligare en vinst. Idag fick ung tuppen Vendela stå och hon gjorde d jätte bra :) nu har vi precis ätit god mat på Allstar och rullar hemåt! Är hemma om 6-7 timmar! Blir säkert mycket house tittande :) om ca en timme ska Sportspegeln försöka skypa med mig för att banda in en inverka som ska sändas ilväll antar jag:) d ska bevaka Modo - AIK matchen! Imorn blir d upp tidigt för tt ta Bauer till veterinären för hans sista spruta. Sen kan han leka med alla hundar:):)

Another great day w the team, and another win. Today Vendela was in net and she did great:) we just had dinner at a sportbar and now we are on our way home. Should be home in like 6-7 hours. I will probably watch house a lot :) in like an h the sport news are gonna call me and do an interview. Tomorrow I have to get up early to take Bauer to the vet for his last shot. After that he can play w all dogs :)

Av Kim Martin - 23 november 2013 18:17

Is på fredag morgon, lite jobb och mys med Bauer :) låter som en bra fredag! Vid 4 tiden gick bussen upp till Leksand. Jag tycker att d är roligt att åka på borta matcher. Speciellt med d här laget!! Grymt härligt lag :) efter middag på IKEA, och upptäckandet av ett par glögg glas som jag vill köpa så kom vi till ett jätte mysigt Leksand. Jag sov som en stock vill jag lova! Super god frukost och en promenad innan vi åkte ner till hallen för match Mot Leksand. En match som hade bättre tempo än sist vi mötte dom. Jag tycker inte att vi kom upp i våran standard förrän i sista perioden. Men skönt att vi ändå vann med 4-0. Kul för "smarty" att få göra hattrick!!!:) nu rullar bussen vidare mot Sundsvall!

Ice Friday morning, work and cuddle w Bauer before going to leksand. We Met at 4, and on the way we stopped at ikea for dinner. I love traveling w this team! I love playing for this team :) came to leksand kind of late, so we just went to bed. I slept like a baby haha. After a great breakfast, and a walk we went down to the rink to play against leksand. We won 4-0, and One of the Marty twins scored a Hattrick :) not as good as Erica Uden who scored 4 goals and 3 assists in their game against segeltorp! Pretty good:) now we are on the bus again. Game against sundsvall tomorrow!!

Skapa flashcards