Alla inlägg under juni 2013

Av Kim Martin - 30 juni 2013 18:19

Last night we had a great dinner. We started w mussels, and then we had stake w a pasta salad. Really good!! At night we went to a party in the town, called the pioneer pub. Live music, and lots of people were there. A great way to meet up w new and old friends :) today we haven't done much yet. We are waiting to watch the NHL draft. Tonight we are going to have a BBQ and then we are going to the pub again!

Igår åt vi en rikigt god middag. Musslor till förrätt och sen en köttbit med pasta sallad. Riktigt gott:) på kvällen hade staden en fest, så kallad pioneer pub som är varje år denna helgen innan deras national dag som är imorgon, 1a juli! Det var live musik och en massa människor. En perfekt kväll för att träffa nya och gamla vänner:) än så länge har vi inte gjort så mkt idag. Vi väntar på att NHL draften ska visas på tv snart. Ikväll blir d bbq och Sen ska vi tillbaka till festen!!

Av Kim Martin - 29 juni 2013 19:46

I bought new shoes for the wedding today:) hopefully they will fit haha. At lunch time we went to the market. I didn't buy anything. But I bought a shirt after the guys got measured. Good day so far:):)

Köpte ett par skor till bröllopet idag:) hoppas d passar haha! Runt lunch tid åkte vi till marknaden, men jag köpte ingenting. Däremot köpte jag en tröja efter att killarna hade blivit mätna. Bra dag än så länge :):)

[Bild]

[Bild]

Av Kim Martin - 28 juni 2013 19:46

Alfredsson has Said That he will play for another season :) wishing him a great summer and we are looking forward To see him play again next year!!

Alfredssons har sagt att han vill spela ett år till :) önskar honom en härlig sommar och d ska bli grymt roligt att se honom spela igen nästa år!!

Av Kim Martin - 27 juni 2013 19:50

I can't believe it's only one new month left!! Crazy!! For you who doesn't know I am Getting married July 27th:)
I have to say that June just flew by, doesnt really feel like summer yet. But that just might be me haha. Speaking of weddings, valentina lizana the other goalie for the national team is getting married on Saturday. How exciting!!! I am wishing her and slipsen an amazing day:):)

Helt sjukt att d är bara en månad kvar nu!! Gör er som inte vet så gifter jag mig den 27 juli:) jag måste säga att juni bara flög iväg, och d känns inte rikigt som sommar än. Men d kanske bara är jag hahah. På tal om bröllop, så gifter sig den andra målvakten i landslaget, valentina lizana sig på lördag!! Så himla roligt!! Vill önska henne och slipsen all lycka och hoppas ni får en toppen dag!!!

[Bild]

Av Kim Martin - 26 juni 2013 20:51

Monday when jay wasn't here I watched top model Sweden pretty much all day:) it was really nice to watch some Swedish shows! Yesterday afternoon I was sitting outside reading. It was super hot and pretty nice for the 1.5h I was out. 2 h later there was a thunder storm and the power went out for a second. It was so windy and rained hard. I am so nervous for jays visa. It says it takes around 7 months, and that would be in December :/! They told us to do it after w got Married, but then they said it doesn't matter. That's why we didn't do it earlier. Just keep your fingers crossed it will get here in time!!

I måndags när Jay var borta kollade jag på top model Sverige i princip hela dagen:) det var riktigt roligt och skönt att höra svenska igen!!:) igår satt jag ute och läste lite i ca 1.5h Det var sjukt varmt och hyfsat fint. 2 timmar senare blev d storm och strömmen gick, men bara för någon sekund. Jag är så himla nervös för jays visum. D står att d tar ca 7 månader att få d..och d blir i såna fall i december :/ d sa att vi skulle vänta tills efter bröllopet men sen fick vi höra att vi inte behövde d. Känns jobbigt för vi hade kunnat göra d förra året i såna fall! Så nu håller vi tummarna att d går betydligt fortare!!

Av Kim Martin - 25 juni 2013 21:55


How did he do that?

Av Kim Martin - 24 juni 2013 20:49

Nu vet jag varfor min fot har sett ut som den gor (lamnar fingeravtryck da jag trycker pa foten). Jag har fatt nagot som kallas odem. Men tror inte att det ar nagot farligt utan kommer nog att ga bort snart. Jag anvander en stodstrumpa for att fa bort vatskan. Annars kanns foten sadar. Allt gick sa fort i borjan sa jag tror val att det kommer att ga sa fort hela tiden, men antar att det kommer perioder da allt inte ar toppen. Men det ar bara att kampa pa. Idag kommer Jay hem igen ;) gud sa jag langtar!! hoppas verkligen att han far sitt visum snart for jag tror nog inte att jag kan vara borta ifran honom under en langre tid. Om mindre an en manad kommer mina foraldrar och mina brudtarnor. Det ska bli sa himla roligt att fa se dom!!!!


Ödem är svullnad på grund av ansamling av vätska i vävnaderna. Ödem uppstår när det osmotiska trycket i kapillärerna understiger det hydrostatiska trycket i kapillärerna. Därmed finns det ett nettoflöde av vätska ut i vävnaden.


Now I know way my foot has been like memory foam. I have got something thats called edema. I dont think its anything dangerous, and hopefully it will go away soon. I am using a compression sock to take the fluid away. Other than that my foot feels ok, not great but not awful eihter. Not as good as I want it to be thats for sure!! Jay is coming home today :) I am really excited to see him again! i really hope he gets his visa soon because I dont think I can be away from him for a long period of time! In less than a month my parents and my bridesmaids are coming. I cant wait to see them!! :)


Edema (American English) or oedema (British English) (/ɪˈdimə/; from the Greek οἴδημαoídēma, "swelling"[1]), formerly known as dropsy or hydropsy, is an abnormal accumulation of fluid in the interstitium, which are locations beneath the skin or in one or more cavities of the body. It is clinically shown as swelling. Generally, the amount of interstitial fluid is determined by the balance of fluid homeostasis, and increased secretion of fluid into the interstitium or impaired removal of this fluid may cause edema.

Av Kim Martin - 23 juni 2013 21:26

Whats better Than sitting out in the sun, having breakfast and read? So nice!! Thats Summer:) what happen to the weather? When I walked into the mall it was nice and when I was done it was raining haha. I didn't buy anything special, just some small stuff. Looked at a ring for the wedding. What do you think about these 2, do they match? Let me know what you think!!!:)

Vad är bättre än att sitta ute i solen, äta frukost och läsa lite? Grymt härligt!! D är sommar:) vad hände med vädret? När jag gick on i köpcentret så var d soligt och när jag gick ut regnade d!! Haha. Köpte inget speciellt, bara några små saker! Kollade däremot på en ring till bröllopet. Vad tycker ni? Passar dom ihop? :)

Skapa flashcards