Alla inlägg den 11 december 2014

Av Kim Martin - 11 december 2014 21:59

Dagen började kanon bra med att jag fick en ny sponsor, WEBROPOL :) Jätte roligt att dom vill vara med och stötta Kim Martín Goalie Academy. Jag ser framemot ett bra samarbete. Har inte lagt ut det på hemsidan och sociala medier för jag har ingen logga än. Sen så är bilen klar, jihoo :) men dock ska den fixas med min logga, samt alla sponsorer så Jay måste hämta ut den nästa vecka. Spännande!! Lovar att lägga ut bilder.


Men idag kom en kille från förbundet som skulle mäta min utrustning. Första gången som jag kan minnas att dom gör det i damserien. Med landslaget har det hänt många gånger. Så på ett sätt är det bra att dom gör det för då känns det som att de tar oss seriöst men tråkigt att vi damer ska behöva vara under samma tak som juniorer. Vi målvakter har spelat med stor öppning på gallret i många år. Det är inte bara jag som gjort det utan jag vet att det är fler men vill inte säga några namn. Nu ska man tillbaka till då man var 16. Men känns skönt att betäcknas som ung då jag oftast blir kallad gammal nu förtiden :) Jag hoppas att regeln kommer att ändras till att vi tjejer som är över 18 ska få spela med det galler alla killar får över 18. Mitt i säsongen kommer många av oss i riksserien behöva byta galler. Tråkigt tycker jag! By the way inte samma hjälm och galler som SM finalen. 





Skapa flashcards