Alla inlägg den 8 april 2015

Av Kim Martin - 8 april 2015 13:56

Min kära kompis, och medspelare fick årets hockey tjej och det var hon verkligen värd. Hon har länge krigat på och varit topp back men aldrig fått den utmärkelsen som hon förtjänar. Men under de senaste säsonger och framförallt under VM i Malmö har hon fått mer uppmärksamhet och folk har insett hur bra hon är. Ett stort grattis Mille!!!


Jag har också den äran att få vara brudtärna och toastmaster på Milles bröllop :)


http://www.swehockey.se/Nyheter/NyheterfranSvenskaIshockeyforbundet/2015/April2015/EmiliaAnderssonAretsHockeytjejsasongen20142015/


Ett VM på hemma plan var en fantastisk känsla och trots att resultatet inte gick med oss så är det ett VM som jag sent kommer att glömma. Media bevakningen på oss var enorm, eller det kanske beror på vad man jämför med, men jag har aldrig varit med om det förr. Jätte roligt att vi var så populära men samtidigt blir det med krävande då det gäller att prestera. Starten på VM blev tung och de positiva förändrades snabbt till negativt. Det var riktigt starkt av oss att resa oss snabbt och hålla huvudet högt. Vi vann trots allt vår grupp! I en kvartsfinal mot Ryssland, kan allt hända. Vi vet att Ryssland är ett tuft motstånd och vi har ständigt haft jämna matcher mot dom. Ryssland var det laget som under början av min karriär var det största hotet i vår grupp. Vann vi mot dom så hade vi stora möjligheter att gå till slutspel. Under den tiden hade vi 2 grupper med 4 där 2orna gick vidare till slutspel. Jag gillade det systemet mer. Nu kan lagen i A gruppen förlora alla sina matcher men samtidigt gå vidare meddans i grupp B har man kniven på strupen och måste i princip vinna alla. I kvartsfinalen tycker jag att vi var bättre än Ryssland i dom 2 första perioderna och tar också ledningen med 1-0. Men precis som i Sotji så tappar vi vårt spel och utan att vi medvetet gör det så backar vi hem. Ryssland tar ledningen med 2-1 och vi är ytterst nära på att göra mål i slutminutrarna men det räcker inte riktigt till. Om man ska se det positiva så tycker jag ändå att vi blir bättre och bättre och det ska bli intressant att se hur detta kommer att bli. Kul också att vi får fram fler och fler profiler, det behöver svensk damhockey!!

Ovido - Quiz & Flashcards