Alla inlägg under januari 2015

Av Kim Martin - 22 januari 2015 19:22

Today the roster for the next national team camp was announced. 


Some new names, and really fun that Melinda Olsson and Emma Holmbom gets the chance to show what they got. 


 http://www.swehockey.se/ImageVaultFiles/id_85628/cf_78/roster_swe_feb_2015_u.PDF


I was too tired to write about the game we played yesterday. It was a really close game against AIK, that we managed to win 2-1. That means that we are still undeafeted and have 21 wins. But we are still humble and everything can happen in the playoffs.  


 http://www.expressen.se/sport/hockey/21-raka-for-linkoping---galna-sviten-fortsatter/

 

Today me and Jenni Asserholt took care of 42 teachers. Wetalked a little bit about ourselves, womens hockey, team building and so on. After that we played some games. Really fun experience that I hope we get to do again!

Av Kim Martin - 20 januari 2015 20:57

Idag stod jag och tänkte på träningen, eller jag har tänkt på det ganska ofta och det är rätt så irriterande. Men när du står på en övning, speciellt dom första övningarna som brukar vara mycket skott på så kanske man har räddat 15 i rad och sen kommer det en som gör mål och så jublar folk. Det kan vara riktigt irriterande eftersom du själv räddat 15 och inte har fått höra något. Ni som är målvakter förstår nog. Men är det så att folk förväntar sig att vi ska ta dom, eller tänker spelarna och TRÄNARE bara inte på det? Det är en rätt så utsatt position, men av någon anledning så gillar vi målvakter det. Men det krävs nog en del metal styrka tror jag. En bra egenskap hos en målvakt, som vissa måste jobba upp och vissa får det bara. Men att utsätta sig för nervösa och jobbiga situationer, och att klara av pressen, är ett måste om man ska klara det till toppen. 


Antingen blir vi hjältar eller syndabockar, men det är väl charmen med att vara målvakt!!


Förhoppningsvis är man mer hjälte än syndabock :)

Av Kim Martin - 19 januari 2015 20:45

Efter en kort natt klev jag upp tidigt för att hinna jobba innan min färd till sthlm. Ännu ett möte med Sveriges olympiska kommitté. Jätte roligt att ha fått äran att bli invald i den aktivas kommitté. Lite jobb på tåget dit och hem hann jag också med! Direkt till hallen för fys och is med laget. Man var ganska mör och lätt irriterade på träning som ändå kändes hyfsat bra. Nu är det dags att titta på the hobbit:)

Av Kim Martin - 18 januari 2015 19:37

After a weekend away With the girls we are Heading home after two wins against sundsvall and leksand. Both rinks have given us cold water. yesterday was manageable but today I couldn't do it, so I did an old lady wash. You know when you splash some water on you haha. 40 year old virgin is on and I have bought myself
Some popcorn, just like in the theater. Hope everyone have had a great weekend!

Av Kim Martin - 17 januari 2015 20:42

Bauer och hans bästa kompis har det roligt i helgen då husse och matte är och roar sig i Sundsvall och Leksand!!

Häromdagen köpte jag vindruvor och dom måste ha blivit dopade :)

Av Kim Martin - 15 januari 2015 21:44

Det var riktigt skönt att få vara på is igen. Det värsta som kan hända då du är atlet, är att vara skadad. Tycker jag i alla fall. Känslan av att inte kunna göra det du brukar och hur roligt är rehab?:) men när du har gått igenom en skada eller sjukdom så blir du starkare och du vet mer vad du klarar av. En balans som jag borde ha lärt mig efter alla skador jag har dragit på mig men ännu inte gjort. Jag har svårt att säga nej och att stå över träning. Usch va hemskt det är!! Det en av sakerna som ska bli skönt när jag lägger av. Att inte känna paniken och få dåligt samvete för att jag missar några pass. Till alla er som går igenom en svår period. Kör bra rehab men när du är klar, tänk på annat och må bra. Gör saker som gör dig glad!! Lycka till :)

Av Kim Martin - 14 januari 2015 20:45

Today we had a team activity at prison Island. Really cool and fun place. You get to do some thinking, physical and team working challanges. I just have to say that My team won :):) after the activity we Tried a new sushi/thai place by prison Island. Really good food!! Worth Trying!! Now its movie time!:)

Det är 19 st anmälda till skolan i sommar. V27 är det 14 st och v28 5. Det får plats 24 på varje vecka, så om du vet att du vill komma v 27 så borde du anmäla snart för att vara säker på fin plats!:)

Av Kim Martin - 13 januari 2015 18:59

Its been a really busy day today. Dentist in the morning and then meetings at work. In the afternoon I coached for 2 hours and now I just got back from workout and going back in an h to coach again. I am in charge of the youth goalie sessions, and then i am regularly coaching u14, u15 and u16. At least I am home for a bit now :) now my puppy is crying so gotta play w him :)

Ovido - Quiz & Flashcards