Alla inlägg under januari 2013

Av Kim Martin - 8 januari 2013 21:54

Hade som vanligt problem med att sova...ända sedan jag kom hem ifrån Canada så har jag haft svårt att somna! Hoppas att det fösvinner snart! På morgonen var jag och körde styrka på hallen. Ingvild och Asse kom lite senare efter att de hade varit ute och sprungit. Alltid roligt att ha sällskap då man tränar :) Jag har fortfarande träningsvärk i armarna sen lacrossen, hahahha! Efter träningen så var jag tvungen att åka och tanka bilen och fylla på med spolarvätska innan det var dags att jobba. Fick ta hjälp för att fylla på med spolarvätskan men det var ju inte så svårt att hitta haha men nu har jag i alla fall lärt mig något nytt :) Sålde tyvärr ingenting på jobbet idag, men jag hade en käsla att det skulle hända. Jag besökte butikerna som hade sagt kanske innan jul. Har några till som jag ska åka till imorn! Har bara en episode kvar av 24 på säsong 5, men jag har ju 3 säsonger kvar efter det ;) På kvällen fick jag förfrågan att vara målvaktsträna för 98orna varje måndag, och jag tackade ja. Så nu har jag ett till jobb :) Sen sålde vi lotter på herrarnas match mot Skellefteå! LHC krossade dom med 6-0! 


Every since I got back from Canada I have had a hard time falling asleep. I hope it will go away soon! This morning I did my lifting at the rink and Ingvild and Asse came and joined me after their run.  So much more fun to have company! My arms are still sore from the lacrosse, hahah! After px I had to go and put gas in the car, and fill up w washer fluid before work. I had never done it before so I had to ask for help, haha, but it wasnt that hard :) I didnt sell anything at work today. I kinda had the feeling I wouldnt because I revisited the stores that had said maybe before xmas. I have a couple more that I have to visit tomorrow! I only have one more episode left of season 5, of 24, but I have 3 seasons left after that ;) At night i got offered a job as a goalie coach for boys born 98. I said yes :) Then we sold tickets at the mens game against Skellefteå! LHC beat tehm with 6-0!

 

Dags att testa några julklappar :) Time to try some xmas gifts :)


 


First night in Linköping! Första natten i Linköping!

 


LHC - Skellefteå 6-0

 

Av Kim Martin - 7 januari 2013 22:06

Efter ett tandläkare besök som gick bra, så körde jag mina intervaller. Sen var det dags att ta mitt pick och pack och körde till Linköping. Tror det eller ej så körde jag förbi en kompis precis utanför Nyköping, haha vad är oddsen att man gör det :) När jag kom till Linköping så packade jag upp, förberedde för en jobb dag imorgon och kollade lite på 24. Har saknat det :) På kvällen var det dags för träning och det var grymt roligt att se alla igen :) 


Went to the dentist this morning and everything was good. Then I did my intervalls before it was time to drive back to Linköping to start the 2nd half of the season :) Believe it or not I drove by one of my friends on the highway, haha what are the chances?! When I came to Linköping, I unpacked, prepared for tomorrows workday and watched 24. I have missed it :) At night we had ice with the team and it was awesome to see everyone again :)


1. Gillar fyverkerier. Love fireworks

2. Var nära att spela med Malmös A-lag, herrar, (allsvenskan) men blev stoppad av college tränarna för annars hade jag inte fått gå på college. Was supposed to play w malmös mens team (2nd league in Sweden) but my college coaches stopped me cuz otherwise I wouldnt been able to play college. 

3. Jag älskar frukt. I love fruit. 

4. hade smeknamnet "santa" (jultomten) ett tag på college. Had the nickname "santa" for awhile in college. 

5. varit med i en kockduell. Been in a chef duel. 

 

Om ni är intresserade så glöm inte kolla in de andra "sakerna ni inte visste om mig" :)

If you are interested, dont forget to check out all the other, "things you dont know about me" :)

Av Kim Martin - 6 januari 2013 21:08

I Had another px day w the lacrosse team:) it's really fun and a great group of people!! Thank god we didn't have 3 h workout this time hahah!! It's a lot to learn and remember, so now i have a headache:) you might nit get that many shots but you have to talk alot and help out the defense way more than in hockey! if you have a saving % of 50 in lacrosse, its good haha so thats definitely very different :) Some stuff I guess is kinda similar as hockey if you see it from a goalie perspective but at the same time a lot of new stuff!! I am sore in my arms from throwing haha they say its like fishing...too bad I don't go fishing much :):) hopefully we can find sponsors for the team, and one for me so I can go to the World Cup :) that would b really fun and cool!! In the afternoon sofia came over for some chit chat:) always fun too see her!!! I think I will go to bed early tonight to rest my head:)

Av Kim Martin - 5 januari 2013 20:25

This morning I had lacrosse camp w the national team:) haha crazy eh! We met at 9 am and had off ice training for 3 hours before we had lunch. After lunch we did more passing and playing! It was really fun but super hard when they had a breakaway haha! But it was the first time I have ever played lacrosse :) they want me to play World Cup in July in Canada but I have to ask the Olympic comittee befor and see if it is ok. I also have to make sure that it doesn't cost too much! Because it is such a small sport in Sweden we have to pay for everything, but if we get sponsors I will
Go:) so if any one wants to sponsor please contact me:) after px I went down town and had dinner w Angelica and joa. Really fun to see them again:):) wish we lived a little closer!! Now I am home and my parents have a dinner for my uncle and his family:) good times!!

Av Kim Martin - 4 januari 2013 21:20

Fixade några saker imorse innan det var dags att åka till Arto kliniken för att kolla höft och fot och även kör mitt styrke program! Tydligen så har jag stukat höftleden, låter som något gamlingar gör haha men kandke redan är där :) nej men mot Finland i bronsmatchen i 4 nationers turneringen vi hade i Finland i november så bröt en tjej in på mål och jag föll bakåt och gick ut i spagat på samma gång och så hoppade det till. Finns inte så mycket att göra mer än se till att inte bli för stel utan köra slideboard men verkligen inget som stoppar mig ifrån att spela! Sen med foten är mer en gåta haha...fick tillbaka svar ifrån mr och de ser en liten svullnad och lite vätska i en fotled men d kan inte riktigt se vad d är. Men läkaren tror att d kan vara något med gaffel leden. Men d är inte heller något dom stoppar mig från spel:) van att spela med lite skavanker ;) livet som atlet :) annars så har jag varit på lunch med rehab gruppen , Elin, frida, Holst och katta! Grymt roligt att se alla igen:):) när vi hade ätit klart så åkte jag och pappa och tittade på en eventuell lokal för bröllopet. Det är definitivt ett alternativ men ska kolla på en annan på söndag också! Efter d följde jag med pappa och handlade mat inför morgon dagen då din farbror och hans familj kommer på middag! Nu gäller slappning på soffan:) ja just d...fick bekräftat idag att jag får gifta mig i Canada:) kanoners!!!

Fixad some stuff thus morning before it was time to check my hip and foot and also do my workout! Apparently I have sprained my hip joint, sounds like something old people do haha but maybe I am old:) no but against Finland in the bronzemedal game at the 4 nations in Finland in November a girl came from the corner and deeked and I fell backwards a little and went in a split at the same time and I felt that something happen! There is not much to do, but I have to make sure I don't get too stiff. Nothing that will stop me from playing :) it's harder to figure out what is wrong w my foot. On the MRI they saw that it was swollen a little and some fluid in a ligament but not the reason why! But they have an idea but I don't know the word in English :) but that doesn't stop me from playing either:) i am used to play hurt and its the life of an athlete :) other than that I have had lunch w the rehab group, Elin, frida, Holst and Katta! Really fun to see them again :) when we were done eating me and dad went and looked at a hall that we might use for the wedding. It's definitely an alternative but we are going to look at another one on Sunday! After that I helped him buy groceries for tomorrows dinner. My uncle and his family are coming:) now I am just relaxing on the couch :) oh yeah found out today that me and jay are allowed to get married in Canada:) greeeeat!!

Av Kim Martin - 3 januari 2013 22:38

Dagen började med att titta på junior VM. Match mellan USA och Canada, som Canada tyvärr förlorade! Efter första perioden gick jag ut och körde min intervaller, så missade 2a men hann se sista perioden. När matchen var klar var det dags att åka till Frida. Jag, hon, Katta och Elin åt sushi och såg på Sveriges match emot Ryssland. Grymt skönt vinst :)! och riktigt roligt att se tjejerna igen!! Efter detta var det dags att röra sig hemåt igen till mamma och pappa. En väldigt lung kväll framför tvn! Riktigt bra att damkronorna vann motTyskland idag :) Bra jobbat tjejer! Försökte följa på en livestat men det var inte den bästa haha. Men såg resultatet i alla fall :) 


The day started w some world junior hockey. I saw the game between USA - Canada but unfortunately Canada lost!when the first period was done I went for a run, so I missed the second period but made it to the third. When the game was over it was time to go to Frida. Me, her, Katta and Elin had sushi and watched Sweden - Russia. Feels great w a win :) and realy fun to see the girls again!! After this it was time to head home for an relaxing night w mom and dad. Also really good that the womens team beat Germany today, 3-2 :) Great job girls!! I tried to follow the live stat but it wasnt the greatest haha. But I least I could see the score :)


1. landställe på Åland. have a cottage at the island between Finland and Sweden, called Åland.

2. Top 3 Patty Kazmier. (best female college hockey player)

3. mästare i Ryssland. Won the championship in Russia.

4. gillar pussel. Like Puzzle.

5. Gillar inte att frysa. Dont like to be cold.

6. lycko nummer 5. Lucky nr 5

7. spelat handboll, fotboll och gått på konståkning. Played handball, soccer and done figureskating

8. gjort 200 landskamper. Played 200 games w the national team

9. ambassadör för ren idrott. Ambassador for clean sports...fighting for no doping

10. fick min första sponsor när jag var 14 från TPS. Got sponsored for the first time when I was 14 by TPS

Av Kim Martin - 2 januari 2013 23:10

Idag har d varit fullt upp, men en väldigt bra dag! Tränade och sen åt lunch med en kompis på vapio. grymt god mat!! stötta på min bästa kompis syrra och hennes son där. det var väldigt längesen jag såg dom så det var jätte roligt att se dom igen! kanske ska fika med dom imorn:)! Var och fixade nytt körkort och bankkort eftersom min plånbok blev stulen på Arlanda påväg till Jay! När jag kom hem så la jag mig på soffan och kollade på junior vm! Grymt spännande match mellan Schweiz-Ryssland! Slutade att Ryssland vann på straffar. Medans jag tittade så fick jag ett mail på en bröllops lokal som jag och pappa ska gå och titta på på fredag, spännade :) Efter matchen så gick jag och pappa på bio och såg "hobbit"! Jag tycker att den var jätte bra men jag gillar såna filmer också! Inte mammas typ av film :) när vi kom hem så hjälpte mamma mig att mäta mig för måtten på bröllops klänningen och nu är den beställd:) haha hoppas att d blir något bröllop nu ;) fick även stor hjälp med planering av min bror och hans fru som gifte sig förra sommaren! Tack så mycket! Får se när man somnar ikväll:) har lite problem med jetleg!

It's been a very busy and fun day! Worked out and had lunch w a friend at a place called vapiano. If you ever come to Sweden you have to try it! Met my best friends sister and kid there:) haven't seen them in a long time so it was very fun to see them! Might go for a coffee tomorrow! Went and fixed a new driving license and bank card because my wallet got stolen at the airport going to jay! Wen I got home I laid down on the couch and watched world juniors! A very exciting game between Switzerland - Russia! Russia won in a shoot out! While watching I got a email about a wedding hall that me and dad are going to go and check out on Friday, exciting:) after the game me and dad went to the movies and watched the "hobbit"! I really liked it but I also like those kind of movies! Not the type mom likes :) when we got home mom helped me measure for the wedding dress and now it is ordered:) haha I hope it will b a wedding now ;) my brother and his wife that got married last year, helped me a lot w the planning! Thanks a lot! We will see when I will fall asleep tonight:) have some problems w the jetleg!

Av Kim Martin - 1 januari 2013 21:58

                 

Ovido - Quiz & Flashcards