Alla inlägg under oktober 2013

Av Kim Martin - 15 oktober 2013 20:36

Träningen är klar och d är dags att åka upp till Sthlm för imorgon ska jag vara med på TV4 morgon. Ska vara med 8.15-8.45 för den som är intresserad:)

Px is Done and its time to go to Sthlm for an interview tomorrow morning.

Av Kim Martin - 14 oktober 2013 21:35

Igår bestämde jag och Asse att vi skulle köra spinning på tisdag morgon så det blev styrka idag istället. Som jag körde efter morgon isen. Jag har fått ett nytt tränings schema, som innehåller 3 olika styrkepass och 3 olika intervaller men jag kör bara 2 styrka och 2 kondition i veckan nu när jag kan spela igen: (detta är utöver vad laget tränar)


     

När vi var klara, hann jag och Jay hem ett tag. Har börjat kolla på en ny serie dom heter under the Dome!

Sen åkte jag till Ljungsbro för att träna små grabbar. Det var ungefär 18 målvakter på isen. Jätte söta och duktiga var dom :) Sen hem för att äta snabbt och sen tillbaka till våran hall för is med laget. Nu sitter jag hemma och ska snart gå och lägga mig eftersom jag ska köra Spinning 6.40 med Mille och Asse imorn :)


Above is my new workout scheduale. Now when I have started to play games, I only have 2 lifting and 2 conditioning. But thats outside what the team does. I have 3 different workouts and 3 different intervals that I alternate. After ice and lifting today, me and Jay went home to eat and watch the new show we have started to follow, "Under the dome"! Later in the afternoon I went and coached some young goalies. I think we were 18 goalies. Really cute and good :) Then I had time to go home and eat quick, and then back to the rink for a ice session w the team. Now I am home, and will probably go to bed soon because I have spinning at 6.40 in the morning :)



 


Fick en bild från säljaren idag på Bauer. Han hade fått ett bad :)

Got a pic from the owner today. He had a bath :)


Av Kim Martin - 13 oktober 2013 17:54


Girls hockey weekend from Malaysia!


 

From Colorado


 


And Switzerland...

a 


Slovakia



 


Me after our game

 


Asse takes care of our future players :)


 

Finland


 

Awesome weekend for womens hockey! I am really happy that the IIHF started this, and that most countries are doing something w this weekend. Collecting all the girls that are interested in hockey, and have a little bit of fun :)


The girls did another really good game, and we managed to win 2-0 against Brynäs. My first shot out for the season :)





Av Kim Martin - 12 oktober 2013 22:26

 

Jag och Jay började dagen med att äta frukost på Scandic. Grymt gott var det :)

Jay and I started the day by eating breakfast at a hotel. Delicous :)



 

Sen tog vi en promenad ner till hallen för att fixa lite innan dagens match mot förra årets mästare AIK. Sen en härlig promenad hem för att ladda med lite homeland och en tupplur :)


After breakfast we walked down to the rink, to prepare for today games against last years champions, AIK. After that we took a nice walk home, and prepared for the game w some homeland and a nap :)


Matchen var kl 18.30, efter herrarnas match mot Luleå. Jag måste säga att isen var riktigt dålig, och förhoppningsvis är den bättre imorn. Men det borde den vara eftersom det är ingen match innan oss. Jag tycker att tjejerna gjorde en riktigt bra match. Jag ger mig själv en ok match. Ingen dålig men absolut ingen topp match heller. Kan bara blir bättre :) Alla målen studsade på någon och in, men jag tror att jag kommer ta såna puckar längre fram i säsongen. Hoppas det i alla fall ;) skönt att ha avklarat första matchen. Det var grymt roligt att spela. Vi vann matchen tillslut efter sudden 4-3. Imorn är det Brynäs på schemat!


The game started 6.30 after the mens game against Luleå. I have to say that the ice was really bad, and hopefully it will be better tomorrow. But it should be because there are no games before ours. I think the girls did a really good game. For myself, I did ok. Not a bad game but not good either. It can only get better :) all the goals bounced in, but I think I will save some of those later into the season. Hopefully at least ;) Nice to have played the first game, and it was really fun to play! We won the game in OT 4-3. Tomorrow we are playing Brynäs!


Av Kim Martin - 11 oktober 2013 23:05

Idag blev det klart att jag ska göra min debut match efter 7 månaders uppehåll från match, och lite över 6 månader sen jag opererade mig. Det ska bli så sjukt roligt att spela igen!! Jag tror att många inte riktigt förstår hur det är att vara långtidsskadad förrän man får känna på det själv. Man inser inte hur mycket man längtar till att få komma tillbaka, få spela match och komma in i gänget igen. Det är inte att man är utanför men man är inte med i laget på samma sätt då man är skadad. Att alltid känna pressen att alla andra kan köra på stenhårt och för en annan är det en utmaning till att komma tillbaka till ett normalt liv. I alla fall i början. Känslan av att man har missat så mycket då andra har kunnat tränat på, den känslan kan fortfarande sitta kvar ibland. Min största utmaning under min karriär, är då jag har varit skadad, vilket kanske inte är så konstigt...men det som har varit svårt är att hitta en balans. Att vara smart! Det är inte lätt att INTE köra det där passet som alla andra kör. Nej men jag har inte ont, jag kan köra! Det kommer nog alltid vara svårt för mig att stå över ett pass, tills den dagen jag lägger av med hockey. Jag önskar att jag kunde vara smart, men pressen och ångesten att alltid köra på för man vet att alla andra gör det, och för att man vill bli bäst tar över. Nu hoppas jag på att hålla med skadefri, att kunna få njuta av den sporten jag älskar!


http://www.expressen.se/sport/hockey/kim-martin-ar-redo-efter-otacka-skadan/




Today I found out that I am gonna play my debut game tomorrow :) I havent played a game in 7 months, and it was a little bit over 6 months since i had my surgery. Its gonna be so much fun!! I dont think that many people understand how it is to be injured for a long time, until it happens to you. You dont realize how much you miss playing games and be back in the team for real. You arent an outsider but as long as you are injured it doesnt feel the same way. To always feel the pressure that everyone is going hard, and for yourself its a big step to get back to a normal life. At least in the beginning! The feeling of missing a lot, when everyone have been practicing hard, that feeling is still there. My biggest challenge in my career, have been my injuries. That doesnt sound weird but what has been hard, is to find the balance. To be smart! Its not easy to NOT do what everyone else does. No I am not hurting, I can do it! I think it will always be a challenge for me until the day I quit hockey.  I wish I was smart, but the pressure and anxiety that everyone else is doing it, and that you want to become the best takes over. Now I am just hoping that I will stay helathy, and be able to play the game I love. 

Av Kim Martin - 10 oktober 2013 20:26

is (ice) 7-8
Is (ice) 8.15-9.15
Styrka (lifting)9.30-10.20

16-17 coachade

Mycket träning på morgonen men sen på kvällen hade vi ingen träning utan jobbade i garderoben på peter Jöbacks konsert!! Jay passade på att gå och se herr matchen på en bar med en kompis:)

In the afternoon i worked w the team at a concert, while Jay watched the men's game at a bar w a friend :)

Av Kim Martin - 8 oktober 2013 21:43























 

Grattis gammel tanter till 200 landskamper :) så himla roligt att fått ha delat en lång karriär med er, men vi är inte klara än;) Lycka till mot Finland imorgon och på torsdag! Följer er här hemma. Ni som också vill följa damkronorna på deras turne på Åland, så gå in på swehockey.se och sen tryck på games online.


Congrats oldies to 200 national team games :) it has been awesome to have shared a long career w you, but its not over yet ;) Good luck against Finland tomorrow, and Thursday! I am followig you here at home. If anyone else wants to follow the swedish team on their games against Finland. Go on swehockey.se and then games online. 


 

I helgen är det damhockey helg över hela världen. Det är riktigt häftigt att alla firar och satsar extra mycket på damhockeyn just denna helgen. Det är något som internationella ishockey förbundet har startat. Ni som inte brukar kolla på hockey, stöd damhockey i alla fall den här helgen :) ge det en chans!


This weekend is the womens hockey weekend. All over the world teams are celebrating and showcasing womens hockey. Its something the international federation has started. You guys that never go and watch hockey, please do it this weekend :) give it a chance. 


Av Kim Martin - 7 oktober 2013 21:13

Va ute och sprang idag, och bra är jag inte. Trött blir jag men bra tider får jag inte. Alla säger d tar sin tid men när är d?? D är d värsta då man har varit skadad..vägen tillbaka och allt man missar då man är borta. Men från d tråkig till d roliga. Ville köra några tester idag och jag kan ha slagit några personliga rekord..
Bänk (bench) 67.5kg ( har nog aldrig tagit)
Frivändning (hang clean) 65 kg (ligger där någonstans, kanske tagit 67.5)
Ben (squat) 90kg (105 innan skadan, 115 rekord)
Chins 7
Dips 17
I helhet är jag nöjd! Nu är d bara den där löpningen kvar...

Efter 3 pass idag och några tester, sitter jag och kollar på en träning (jobb). Snart ska jag hem till min sköna säng!!

Was out running today, and I am not good at it. I get tired but my times aren't good! Everyone says it takes time after an Achilles injury. But how long should it take? That's the worst thing when you are injured...the the way Back and everything you miss while you are gone! But from the sad to the fun. I wanted to do some testing today, to see where I am at. Think I had some personal records...
See above...

After 2 ice, 1 workout and test I am watching a px (working). Looming forward to lay in my bed!

Skapa flashcards