Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Kim Martin - 4 oktober 2012 22:15

Igår var jag nere i Malmö för att gå på möte med World Village of Women sports. Jag passade även på att äta lunch och middag med min kära bror och hans fru, som var väldigt trevligt och det är alltid roligt att träffa dom. Måste säga att deras första bebis är beräknad att komma den 28e februari vilket är min födelsedag :) helt sjukt :)


Återigen till mötet....det var väldigt intressant, roligt och lärorikt. Man märkte att damhockey ligger långt efter det andra stora lagidrotterna så som handboll, fotboll och innebandy. Vi disskuterade en massa och kom fram till många bra saker som vi  kan ta med oss. Om det är någon som har någon bra ide eller känner någon som är intresserad av att sponsra damhockey så hör av er :) 


Yesterday I went down to Malmö (5 hours away) for a meeting with World Village of Women sports. While I was down there I also had lunch and dinner with my brother and his wife, which was very good and its always fun to see them. I also have to mention that their baby is expected to come on February 28th which is my birthday :) isnt that crazy??:)


Back to the meeting....it was very interesting, fun and I learned a lot from it. I can tell that womens hockey is far behind the other team sports such as, handball, soccer, and floorball. I happy that we had this meeting because I feel that there were a lot of good ideas that I can bring foward and hopefully help womens hockey and women sports in general. If anyone has any good ideas or know someone that wants to sponsor womens hockey...just write me a note :)


Detta var byggnade som vi hade möte i!!! This is the building we had the meeting in!!




   



.....Inside the building....

 

 


...såhär kommer själva byggnaden att se ut...


 



   

 



Ett grymt bra projekt som kommer att göra stor skillnad :)!!!! Stolt att få ta del av det!!

An awesome project that will make a difference :)!! I am very proud to be a part of it!!!



Skapa flashcards